אחרי שנלקחו לבדיקה, כלי הנשק של היורים במחבל הוחזרו לבעליהם

שני הנשקים של היורים במחבל הוחרמו ונשלחו לבדיקה בליסטית, ואחד מהם דרש פתרון וחשש לחזור לביתו ללא נשק. בסרטון שהתפרסם הוא נראה מתעמת עם אחד השוטרים, ולאחר המחאה הוא נשלח לביתו מלווה בניידת ונשקו הוחזר לאחר הבדיקה

חדשות כיפה חדשות כיפה 23/03/22 10:07 כ באדר ב'

אחרי שנלקחו לבדיקה, כלי הנשק של היורים במחבל הוחזרו לבעליהם
ניידת משטרה, אילוסטרציה, צילום: דוברות המשטרה

אחרי המחאה: בפיגוע הקשה בבאר שבע אמש (ג') נוטרל המחבל על ידי תושב מועצת הר חברון לאחר שירה במחבל בעזרת נשקו האישי. הוא הובא לתחנת משטרה ונשקו נלקח לשם בדיקה בליסטית. נאמר לו כי עליו לעזוב את התחנה, אך הוא דרש לקבל פתרון מפני שחש מאויים בעקבות התיעודים שהתפרסמו. במשטרה אמרו לו בתגובה כי הוא מעוכב.

הבוקר (ד') הוחזרו כלי הנשק ליורה ולנהג האוטובוס שגם ירה במחבל. כזכור, האזרח שחיסל את המחבל שוחרר לבסוף לביתו עם ליווי. המחאה החלה כאשר התפרסם תיעוד מטריד ובו המנטרל נראה מתעמת עם שוטר.

לאחר פרסום התיעוד המטריד, במשטרה הגיבו: "בכל הנוגע להחזרת כלי הנשק של האזרחים שפעלו לעצירת המפגע בפיגוע היום בעיר באר שבע ברצוננו להבהיר: במשטרת ישראל משבחים את המענה האזרחי לעצירת המפגע בפיגוע הקשה שאירע היום בעיר באר שבע.  עפ"י הוראת החוק כלי הנשק נלקחו כמקובל לביצוע בדיקות בלסטיות שהינם חלק בלתי נפרד מחקירת האירוע. על מנת למנוע את עוגמת הנפש של האזרחים שפעלו באומץ ובנחישות, הבדיקות הנדרשות יבוצעו עוד הלילה ובסיומן כלי הנשק יוחזרו לבעליהם".

אברי גלעד, איש התקשורת והמגיש, הציע למשטרה נוהל חליפי לטיפול במחסלי מחבלים. הוא כתב בפייסבוק רשימת סעיפים ופירט בין היתר: האזרח הגיבור שניטרל מחבל נלקח לתחנת משטרה. השוטרים עומדים בחוץ ומוחאים כפיים. שתיה מוגשת. לחיצות ידיים. סלפי. שיחה מהמפכ"ל. מהשר. מראש הממשלה".