מלחמה באירופה

אחרי התגובות הקשות זלנסקי משנה כיוון: "מעריך את מאמצי בנט"

שעות ספורות אחרי שנאם מול חברי הכנסת והטיח בהם האשמות קשות, מפרסם נשיא אוקראינה סרטון בטוויטר שלו בו הוא מעדן את דבריו: "כמובן שיש לישראל את האינטרסים שלה, אנחנו מבינים את זה"

נועה שטרנברג נועה שטרנברג, חדשות כיפה 21/03/22 07:32 יח באדר ב'

אחרי התגובות הקשות זלנסקי משנה כיוון: "מעריך את מאמצי בנט"
זלנסקי על רקע מליאת הכנסת, צילום: shutterstock, flash90

אחרי הנאום שעורר את חמתם של רבים בו האשים זלנסקי את ישראל בכך שהיא לא סייעה מספיק לאוקראינה והשווה את מה קורה לעמו למה שקרה ליהודים בשואה, מפרסם זלנסקי הלילה בחשבון הטוויטר שלו תיקון קל ואומר: "מעריך את מאמצי ראש הממשלה בנט, כמובן שיש לה את האינטרסים שלה, להגן על אזרחיה. אנחנו מבינים את כל זה. בנט מנסה למצוא דרך לערוך שיחות בירושלים ואנו אסירי תודה על כך", אמר.

תיקון זה הגיע אחרי הנאום שנשא באופן מקוון מול מעל 100 חברי הכנסת של מדינת ישראל, בהם תקף והאשים את ישראל בשורה של האשמות כאשר ההשוואה בין מה שקורה במדינתו לבין מעשי הנאצים בשואה עולה פעם אחר פעם:

"במוקדם או במאוחר נתחיל בשיחות עם רוסיה, אולי בירושלים. זה המקום הנכון לעשות בו שלום - וזה אפשרי. בישראל יודעים היטב שמערכת יירוט הטילים שלכם כיפת ברזל היא הטובה ביותר. אפשר לשאול מדוע אנחנו לא יכולים לקבל מכם נשק? מדוע ישראל לא הטילה סנקציות רציניות כלפי רוסיה? מדוע לא מפעילים לחץ על העסקים ברוסיה? אך אתם צריכים לתת תשובות לשאלות ולחיות איתן. האוקראינים עשו את הבחירה לפני 80 שנה, אנחנו הצלנו יהודים, יש בינינו חסידי אומות עולם. עם ישראל, גם לכם כעת יש בחירה", אמר.

זהו לא הנאום הראשון של זלנסקי מול פרלמנטים ברחבי העולם, קדמו לו נאומים רבים בהם הקונגרס האמריקני, הפרלמנט הבריטי, הפרלמנט הקנדי והפרלמנט של האיחוד האירופי –שבכולם זלנסקי השווה בין מעשיה של רוסיה בארצו, בהם מתקפות על יעדים אזרחיים, לבין מעשי הנאצים בשואה.