הרב הראשי סופד לרב קנייבסקי: "עם ישראל איבד את גדול הדור"

לאחר הבשורה על פטירתו של הרב חיים קנייבסקי בגיל 94, ספד לו הרב ראשי הרב דוד לאו: "יחד עם כל בני ישראל בארץ ובגולה אנו דומעים כואבים והמומים עם הסתלקותו לגנזי מרומים. עם ישראל איבד את גדול הדור"

חדשות כיפה חדשות כיפה 18/03/22 16:16 טו באדר ב'

הרב הראשי סופד לרב קנייבסקי: "עם ישראל איבד את גדול הדור"
צילום: פלאש 90. יונתן זינדל

אבל בעולם היהודי: הלך לעולמו מנהיג הציבור החרדי-ליטאי, הרב חיים קנייבסקי, בגיל 94. הוא התמוטט ביום שישי בביתו בבני ברק ונפטר לאחר מאמצי החייאה. ההלוויה תתקיים ביום ראשון בבני ברק.

הרב הראשי לישראל דוד לאו ספד לו: "יחד עם כל בני ישראל בארץ ובגולה אנו דומעים כואבים והמומים עם הסתלקותו לגנזי מרומים של רבם של כל בני הגולה מרן שר התורה הגאון הגדול רבי חיים קנייבסקי זכר צדיק וקדוש לברכה. עם ישראל איבד את גדול הדור, שתורתו, תפילותיו וברכותיו עמדו לימין כלל ישראל עשרות שנים".

גם במכון גמרא סדורה ביכו את לכתו של הרב קנייבסקי: "יחד עם כל עם ישראל אנחנו המומים וכואבים מפטירתו הפתאומית של גדול הדור, הגאון רבי חיים קנייבסקי. למדנותו המופלגת והיקף ידיעותיו היו בסדרי גודל בלתי נתפסים. מי שלא ראה במו עיניו יתקשה להאמין כיצד למרות גילו וחולשתו לא פסק אף יום מלימוד התורה. זכינו למאור פנים מיוחד, ברכה, עצה ותושייה במפעל הגמרא סדורה, וראינו מקרוב כיצד מרן הגר"ח היה רגיש לאתגרים של הדור הצעיר עם לימוד הגמרא, בבלי וירושלמי. תהא נשמתו צרורה בצרור החיים".