היום ה-22 שר החוץ האוקראיני: "אנחנו צריכים נשק וסנקציות – כל השאר ייעשה על ידינו"

המשא ומתן בין רוסיה לאוקראינה נמשך אך שר החוץ האוקראיני דימיטרו קולבה פנה למדינות המערב וביקש סיוע | דיווח באוקראינה: רוסיה הפציצה תיאטרון במריופול בו שהו מאות בני אדם. זלנסקי: "במה שונה המצור על מריופול מהמצור על לנינגרד במלחמת העולם השנייה?"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 17/03/22 07:50 יד באדר ב'

שר החוץ האוקראיני: "אנחנו צריכים נשק וסנקציות – כל השאר ייעשה על ידינו"
הרס בקייב, צילום: depositphotos

היום ה-22 למלחמה, תחילתו של שבוע רביעי מאז פלשה רוסיה לאוקראינה. ברקע הדיווחים על התקרבות בשיחות המו"מ בין רוסיה ואוקרינה, שר החוץ החוץ האוקראיני דימיטרו קולבה פנה לפנות בוקר (ה') למדינות המערב ואמר שמה שהם צריכים זה "נשק וסנקציות – וכל השאר ייעשה על ידינו".

בשעה 06:51 דווח בכלי התקשורת הבלארוסי "נקסטה" על אדם שנהרג בקייב כתוצאה מטיל שפגע בבניין. בנוסף שלושה נפצעו ו-30 בני אדם פונו מהמקום - כך לפי המשרד למצבי חירום באוקראינה.

אתמול דווח באוקראינה כי צבא רוסיה הפציץ את התיאטרון במריופול ששימש מקלט לכ-1,200 תושבים בעיר הנצורה, לא ידוע מה מצבם. "הרס בצורה צינית ומכוונת את התיאטרון בלב מריופול. מטוס הטיל פצצה על הבניין שבו הסתתרו מאות אזרחים", מסרה העירייה. בתמונות לוויין שצולמו לפני שלושה ימים, נראה הכיתוב "ילדים" (ברוסית) משני צדי המבנה. רוסיה מצדה מכחישה את הדיווח.

הנשיא האוקראיני וולודימיר זלנסקי אמר אמש בשעה 03:00: כי במריופול הרוסים הפציצו תיאטרון במרכז העיר שהכיל מאות אנשים. "מאות אנשים תפסו שם מחסה", ציין זלנסקי. "הבניין נהרס, מספר הקורבנות עדיין לא ידוע. הלב שלי נשבר ממה שרוסיה עושה לעמנו, למריופול, לחבל דונייצק". בהמשך פנה זלנסקי לאזרחי רוסיה: "במה שונה המצור על מריופול מהמצור על לנינגרד במהלך מלחמת העולם השנייה?".