סער לנשיא אורוגוואי: "הסכם הגרעין עם איראן מסוכן למזרח התיכון ולעולם כולו"

שר המשפטים סיים את ביקורו באורוגוואי: סער ימשיך לארגנטינה שם ייצג את הממשלה בסדרת אירועים לציון 30 שנה לפיגוע בשגרירות ישראל בבואנוס איירס

חדשות כיפה חדשות כיפה 16/03/22 15:03 יג באדר ב'

סער לנשיא אורוגוואי: "הסכם הגרעין עם איראן מסוכן למזרח התיכון ולעולם כולו"
סער ולאקאז'ה פו, צילום: דוברות השר גדעון סער

סגן ראש הממשלה ושר המשפטים גדעון סער, מסיים את ביקורו הרשמי באורוגוואי וממשיך לארגנטינה כנציג ממשלת ישראל בסדרת אירועים לציון 30 שנה לפיגוע בשגרירות ישראל בבואנוס איירס ולזכרם של קורבנות האסון.

במהלך ביקורו באורוגוואי נפגש השר סער עם נשיא אורוגוואי לואיס לאקאז'ה פו. בפגישתם הדגיש השר סער את התנגדות ישראל בנוגע להסכם הגרעין המתגבש עם איראן. השר סער הבהיר כי בעוד שטווח הזמן של ההסכם צפוי להיות קצר מאוד - שחרור הסנקציות הכלכליות מאיראן צפוי להזרים מיד משאבים לארגוני הטרור ולערעור היציבות האזורית. סער אמר כי "ישראל אינה צד להסכם כזה ולא תגביל את עצמה בפעילות למען ביטחונה ובטחון אזרחיה". 

בנוסף, שוחחו השניים על המצב באוקראינה ועל חיזוק הקשרים בין המדינות, לרבות בהיבטי הסחר. סער הודה לנשיא אורוגוואי על השינוי החיובי במדיניות אורוגוואי כלפי ישראל בתקופת נשיאותו של לאקאז'ה והזמין אותו לביקור בישראל. הנשיא לקאז'ה ציין כי הוא רואה עצמו כשותף וידיד אמת של מדינת ישראל. 

מוקדם יותר נפגש השר סער עם שר החוץ של אורוגוואי, פרנסיסקו בסטילו. בערב הופיע השר סער בפני ראשי הקהילה היהודית באורוגוואי. כאמור, סער ממשיך לבואנוס איירס לצורך המשך ביקורו והשתתפותו בטקסים והאירועים הרשמיים לציון 30 שנה לפיגוע השגרירות הישראלית בבואנוס איירס. סער צפוי לשאת דברים בארוע בפני הקונגרס הארגנטיני ולהפגש  עם נשיא ארגנטינה אלברטו פרננדס.