צפו השיא המטורף ששבר תלמיד הישיבה התיכונית

יום הפאי 2022: ברוך אדלר, תלמיד ישיבת אמית בלבב שלם בירוחם שבר את השיא הארצי וזכר 2,022 ספרות בעל פה אחרי הנקודה. ברוך הוא בנה של רכזת המתמטיקה בישיבה, והוא שבר את השיא הידוע הקודם של ישראל: 1,207 ספרות

חדשות כיפה חדשות כיפה 15/03/22 09:50 יב באדר ב'

השיא המטורף ששבר תלמיד הישיבה התיכונית
פאי, צילום: shutterstock

בכל שנה ביום הפאי שהוא 3.14, כלומר ב-14 לחודש מרץ, מתקיימת תחרות זכירת הספרות בעל פה אחרי הנקודה העשרונית, כאשר המטרה היא לזכור כמה שיותר ספרות. ברוך אדלר, תלמיד כיתה ז' בחטיבת הביניים של הישיבה התיכונית אמית בלבב שלם בירוחם, שבר את השיא הארצי של זכירת הספרות אחרי הנקודה העשרונית במספר פאי וזכר בעל פה 2,022 ספרות.

צפו בברוך שובר את השיא:

פאי – π, היא אות יוונית אשר מייצגת מספר אי רציונלי המציין את היחס בין היקף מעגל לקוטרו – 3.14 בקירוב. לכן התאריך 14.3 נבחר להיות היום בו מציינים את המספר. זהו גם יום הולדתו של אלברט איינשטיין, ואף נקבע בישראל כיום המדע.

ברוך אדלר פירגן לחברים: היה נדיר ששמרו על שקט

ברוך אדלר, בנה של רכזת המתמטיקה בישיבה, הציב לעצמו מטרה ללמוד 2,022 ספרות כמניין השנים בתאריך הלועזי. השיא הידוע הקודם של ישראל היה 1,207 ספרות. הישגו של ברוך, 2,022 ספרות, מציב אותו במקום הראשון בארץ. תיעוד זכירת הספרות נעשה על פי הפרוטוקול, עם שני עדים, וסרטון מצולם. התוצאות ישלחו למרכז הדירוג העולמי.

בתגובה להישג אמר ברוך אדלר: "היה כיף להציב כל פעם מטרה גבוהה יותר, ולעמוד בה. התחלתי עם 750, לאחר מכן 1,000 והיום 2,022. היה מרשים שהחברים באו, ויתרו על הפסקה, ושמרו על שקט חצי שעה. זה נדיר".

הרב דוד כהן, מנהל חטיבת הביניים בישיבת אמית בלבב שלם: "יותר מההישג המדהים של ברוך, מרשימה הענווה שלו, ההתמדה והשאיפה להגיע למקומות גבוהים, להציב מטרה ולעמוד בה. אלו הערכים המאפיינים את ישיבת אמית בלבב שלם".

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן