מלחמה באירופה

נתון רשמי: עד כה 5,598 אוקראינים שאינם זכאי שבות או עולים נכנסו לישראל

רשות האוכלוסין וההגירה מפרסמת את הנתונים הרשמיים על הכניסה לישראל של פליטים אוקראינים. מפרוץ הלחימה הגיעו לישראל 9,188 אזרחים מאוקראינה, 1,600 נרשמו כעולים

חדשות כיפה חדשות כיפה 15/03/22 09:39 יב באדר ב'

נתון רשמי: עד כה 5,598 אוקראינים שאינם זכאי שבות או עולים נכנסו לישראל
שקד על רקע פליטים יהודים במולדובה, צילום: Flash90

המלחמה באוקראינה נמשכת, ואחת הסוגיות הבוערות בישראל היא קליטת הפליטים. איילת שקד נקטה במדיניות מחמירה ולאחר הביקורת הקלה יותר בפתיחת השערים. רשות האוכלוסין וההגירה מפרסמת היום (ג') כי מפרוץ המלחמה ועד היום נכנסו ושוהים בישראל 5,598 אוקראינים שאינם זכאי שבות או עולים.

בתוך כך, ביממה האחרונה הגיעו לנתב״ג 715 אזרחים אוקראינים, 73 אזרחים אוקראינים יצאו. מפרוץ המלחמה מה-24.2 ועד היום הגיעו 9,188 אזרחים מאוקראינה, ומתוכם נרשמו 1075 זכאי שבות מאוקראינה ונרשמו כ-1,600 עולים מאוקראינה. בתקופה זו יצאו מישראל 915 אוקראינים.

"אנחנו פותחים את שערינו אבל לא לכמות בלתי מוגבלת"

כזכור, שגריר ישראל באוקראינה עתר לבג"ץ נגד המדיניות המחמירה של שקד. עתירה שנמשכה בעקבות השינוי במדיניות. שקד אמרה לאחר השינוי: "אנחנו פותחים את שערינו אבל לא לכמות בלתי מוגבלת, בסוף האתגר המרכזי של ממשלת ישראל ומדינת ישראל זה לקלוט את המוני העולים החדשים שמגיעים לכאן".

בעתירה לבג"ץ נכתב: "המדיניות החדשה של משרד הפנים מפירה הסכמים בין אוקראינה לבין ישראל בנוגע לפטור מאשרה לאזרחים אוקראיניים. לאור מיצוי כל האפשרויות הדיפלומטיות, לא נותרה לשגרירות ברירה אלא לבקש שמשרד עורכי הדין ורשה יגיש עתירה לבג"ץ נגד המתווה החדש בכדי להגן על זכויותיהם של האזרחים האוקראינים", כך כתב השגריר האוקראיני.