זהירות מחנק ופציעות: כך תעברו את פורים בשלום

לקראת ימי חג הפורים מפרסם ארגון רפואת החירום איחוד הצלה כללי זהירות פשוטים שיכולים למנוע אסון, והנחיות לפעולה במקרי חירום. כך תשמרו על החג שלכם שמח יותר

חדשות כיפה חדשות כיפה 14/03/22 14:44 יא באדר ב'

זהירות מחנק ופציעות: כך תעברו את פורים בשלום
צילום: Yonatan Sindel/Flash90

ימי הפורים שיגיעו בסוף השבוע מספקים הזדמנות נהדרת לחגיגות הודיה על כך שגם הפעם לא הצליחו להשמיד אותנו. בין ההכנות למשלוחי מנות וארגונים לקראת המשתה הגדול, כדאי להקפיד על כללי זהירות ובטיחות שישמרו על החג של כולנו שמח יותר. 

באגף דוברות והסברה של איחוד הצלה קוראים להורים ולמבוגרים להזהיר את הילדים והנערים ממשחק עם נפצים, חזיזים, כוורות, ומגוון חומרי נפץ נוספים השכיחים בתקופה זו של ערב חג הפורים, מה שלמרבה הצער גורם לאסונות ופציעות, זהירות ונקיטה בכללי הבטיחות ימנעו אסונות מיותרים.

הכללים וההמלצות לקראת תקופת וימי חג הפורים

1. סכנת התלקחות

הקפידו להשתמש בתחפושות שאינן עשויות מחומר דליק. במקרה של תחפושת שהתלקחה, יש להשכיב את הנפגע במהירות ולגלגל אותו על הארץ כדי לכבות את האש או לחנוק את האש באמצעות שמיכה או שטיח ולהזעיק מיד עזרה רפואית.

2. סכנת פציעות

שימו לב והימנעו משימוש באביזרים חדים: חרב, שרביט וכדומה. הדבר עלול לגרום לפציעות וחתכים. נפצים, זיקוקים וקפצונים אינם חוקיים והם עלולים לגרום לפציעות קשות. רוגטקות, אקדחים ורובים היורים חלקי פלסטיק עלולים לגרום לפציעות.

3. סכנת חנק

בתחפושות לפעוטות יש להקפיד כי פרטי התחפושת אינם מתפרקים לחלקים קטנים מחשש לבליעה של חלקי תחפושת על ידי הילדים, דבר שעלול לגרום לחנק. במשלוח מנות המיועד לילדים יש להימנע ממזונות שעלולים לגרום לחנק. לדוגמה: מסטיקים עגולים, סוכריות, אגוזים, שקדים וכדומה. 

4. סכנת צריבה ותגובה אלרגית

תרסיסי שלג עלולים להיות דליקים ולהתלקח ובריסוס על הגוף והפנים עלולים לגרום לצריבות. איפור יש לבדוק לפני השימוש על אזור קטן בגוף כדי לוודא שאינו גורם לתגובה אלרגית. יש להשתמש רק באיפור שקיבל את אישור משרד הבריאות. במקרה של צריבה בעיניים מספריי יש לשטוף את העיניים במים עד שתחושת הצריבה עוברת. אם הצריבה חזקה במיוחד יש לפנות לקבלת טיפול רפואי. במקרה של תגובה אלרגית מאיפור, יש להסירו מידית. במקרה של תגובה אלרגית קשה, נפיחות בלשון ובשפתיים או קשיי נשימה, יש להזעיק עזרה רפואית מיד.