בלעדי "אין מילים לתאר את הכאב": הנשק והתפילין של נתנאל יהלומי ז"ל נגנבו

בסוף השבוע פרצו גנבים לביתם של משפחת יהלומי וגנבו את המזכרות האחרונות שנותרו להם מנתנאל בנם שנהרג לפני 9 שנים וחצי, "אם למישהו יש מידע - זה ישמח אותנו. אנחנו מקווים שיהיה לנו 'נהפוכו' לפני פורים", אמרה טובה יהלומי

ישי אלמקייס ישי אלמקייס, חדשות כיפה 13/03/22 17:53 י באדר ב'

"אין מילים לתאר את הכאב": הנשק והתפילין של נתנאל יהלומי ז"ל נגנבו
נתנאל יהלומי ז"ל, המזכרות האחרונות נגנבו, צילום: באדיבות המשפחה

9 שנים וחצי אחרי שבנם נפל בקרב בגבול מצרים, טובה ושמואל יהלומי, הוריו של רב"ט נתנאל יהלומי ז"ל, קיבלו מכה נוספת בסוף השבוע האחרון, כאשר חוליית גנבים פרצה לביתם שבנוף איילון וגנבה שתיים מהמזכרות המשמעותיות ביותר שנותרו להם מנתנאל ז"ל.

ביום רביעי שעבר, סביב השעה 15:30, עם חזרתה מהעבודה בבית הספר, הבחינה טובה יהלומי כי תריס הברזל הנמצא בחזית ביתם בנוף איילון מעוקם, והחלון פתוח לרווחה. היא הבינה מיד מה התרחש: "נכנסתי פנימה וראיתי שלקחו את כל כלי הכסף מהספרייה. על הספה היה זרוק האקווריום בו שמרנו את הנשק של נתנאל שהמג"ד שלו נתן לנו כמתנה לזיכרון. זה היה בחדר שנתנאל גדל בו. הם לקחו גם את התפידנית עם התפילין של נתנאל", סיפרה טובה וציינה שגם התכשיטים שלה נלקחו.

האקווריום בו נשמר נשקו האישי של נתנאל ז"ל

האקווריום הריק, בו נשמר נשקו האישי של נתנאל ז"ל צילום: באדיבות המשפחה

"זה היה קשה מאוד", אומרת יהלומי, "אין מילים לתאר את הכאב. עליתי לחדרים למעלה וראיתי מהומה גדולה. זאת הייתה פשיטה רצינית באמצע היום במשך כמה שעות בלי בושה. המז"פ אמרו שהגנבים עבדו עם כפפות בצורה מאוד יסודית". 

"מקווים שפורים יהפוך לנו מיגון לשמחה"

יהלומי מספרת כי היא התקשרה מיד למשטרה והודיע לבעלה בבכי על מה שקרה: "לא נרגעתי מזה עד היום. אלה הדברים האחרונים שהיו בידיים שלו - ולקחו לנו אותם. מה נשאר מהבן שלי אם לא המזכרות ממנו - התפילין והנשק שלו? הוא הצליח להרוג מחבל ולהציל את החברים שלו. זה מה שנשאר ממנו".

במשפחה ביקשו לפנות לציבור בניסיון להחזיר להם את המזכרות מבנם: "אם מישהו יודע משהו שיגיד לנו, זה ישמח אותנו. אנחנו מקווים שיהיה לנו 'נהפוכו' לפני פורים".

מבחינת משפחת יהלומי, הימים של פורים מסמלים סגירת מעגל מסוימת כאשר לפני 9 שנים, חצי שנה אחרי הטרגדיה, הם הגיעו לקריאת מגילה בישיבת מעלות, הישיבה בה למד נתנאל לפני שירותו הצבאי: "תוך כדי הקריאה דיווחו לנו שראש חוליית המחבלים שרצחה את הבן שלי, נהרג מהתפוצצות כלי רכב. ואמרנו לעצמנו שגם להמן הרשע בא יומו. אז גם היום אנחנו מקווים שפורים יהפוך לנו מיגון לשמחה ומעצב ליום טוב". 

כזכור, בתאריך ה' בתשרי תשע"ג, שלושה מחבלים פתחו באש לעבר כוח של "קרקל" ותותחנים בגבול מצרים. רב"ט נתנאל יהלומי ז"ל, היה הראשון לזהות את הירי, ופתח באש עוד לפני שהספיק לחבוש את הקסדה על ראשו, אך במהלך חילופי האש נפגע ונהרג. תגובתו המהירה מנעה פגיעות נרחבות יותר בכוח ולמעשה שינתה את הקרב כולו. יהלומי הותיר אחריו הורים, שלושה אחים ושתי אחיות. לאחר מותו, העניק מפקד הגדוד להוריו של נתנאל, את נשקו האישי של בנם לאות זיכרון.