כתב אישום הוגש נגד לוחם סיירת מהדרום שהעביר מידע מודיעיני לארגוני פשע

שלו סבן, שוטר בסיירת מג"ב מקריית גת, נאשם שבמספר מקרים העביר מידע על פעולות משטרה לגורמים עבריינים באמצעות האינסטגרם, כל זאת במטרה לסכל את הפעילות המשטרתית. כתב האישום מייחס לו בין היתר שיבוש מהלכי משפט והפרת אמונים

ישי אלמקייס ישי אלמקייס, חדשות כיפה 13/03/22 14:44 י באדר ב'

כתב אישום הוגש נגד לוחם סיירת מהדרום שהעביר מידע מודיעיני לארגוני פשע
אילוסטרציה, צילום: Yossi Zamir/Flash90

המחלקה לחקירות שוטרים הגישה היום (א') לבית משפט השלום בבאר שבע כתב אישום נגד שוטר בסיירת מג"ב, וזאת לאחר שהעביר מידע משטרתי חסוי לגורמים עבריינים בכירים בדרום הארץ על אודות פעילויות מבצעיות של יחידות משטרה.

על פי כתב האישום, שהוגש באמצעות עו"ד נטלי חגי, הנאשם, שלו סבן מקריית גת אשר שירת בצוות 46 של סיירת משמר הגבול בבסיס יד מרדכי, העביר לגורמים עבריינים בכירים בדרום הארץ, במספר הזדמנויות ובמועדים שונים, מידע חסוי על אודות פעילויות מבצעיות של יחידות משטרה אליהן סופח, לרבות בנוגע לחיפושים ומעצרים עתידיים, וזאת מתוך מטרה לסכל את הפעילות המשטרתית.

באחד המקרים, במסגרת פעילות משטרתית חסויה, קיבל הנאשם לידיו מסמך חסוי שכלל פירוט של אנשים המהווים "יעדי פעילות" של המשטרה ומידע על אודות פעילויות משטרתיות שעתידות להתבצע בנוגע אליהם. הנאשם העביר, באמצעות האינסטגרם, את המסמך והמידע לגורמים העבריינים ולאחר מכן מחק את התכתובות. בהמשך היום צילם הנאשם את התארגנות כוחות המשטרה, לרבות מספרי הרישוי של כלי הרכב המשטרתיים, לקראת מעצר של אחד מ"יעדי הפעילות" והעביר, באמצעות האינסטגרם, את התמונה לאחד מאותם גורמים עבריינים.

כתב האישום מייחס לנאשם ביצוע עבירות של גילוי בהפרת חובה, שיבוש מהלכי משפט והפרת אמונים. המחלקה לחקירות שוטרים מבקשת מבית המשפט להורות על מעצרו של הנאשם עד לתום ההליכים המשפטיים נגדו ולחילופין לשחררו בתנאים מגבילים.