מלחמה באירופה

יאיר לפיד מגנה: "אין הצדקה לפלישה, קוראים לרוסיה להפסיק את הירי והתקיפות"

שר החוץ ביקר ברומניה במסגרת נסיעה שכוללת ביקור במדינות הגבול. במהלך פגישה עם מקבילו הרומני גינה לפיד בחריפות את הפלישה ואמר: "קוראים לרוסיה להפסיק את הירי והתקיפות ולפתור את הבעיות סביב שולחן הדיונים"

חדשות כיפה חדשות כיפה 13/03/22 13:04 י באדר ב'

יאיר לפיד מגנה: "אין הצדקה לפלישה, קוראים לרוסיה להפסיק את הירי והתקיפות"
לפיד במפגש ברומניה, צילום: שלומי אמסלם, לע״מ

מלחמה באירופה: היום נכנסה הלחימה באירופה ליומה ה-18, ובתום פגישה של שר החוץ וראש הממשלה החליפי יאיר לפיד עם עמיתו הרומני, גינה לפיד בחריפות את הפלישה והתקיפות הרוסיות.

"נפגשתי היום עם שר החוץ של רומניה בבוקרשט. ישראל, כמו רומניה, מגנה את הפלישה הרוסית לאוקראינה. אין לה הצדקה, ואנחנו קוראים לרוסיה להפסיק את הירי והתקיפות ולפתור את הבעיות סביב שולחן הדיונים".

"עובדים כדי לסיים את הטרגדיה האלימה"

לפיד הוסיף: "ישראל תסייע ככל שביכולתה להגיע לפתרון של שלום. אנחנו עובדים בתיאום מלא עם בעלת בריתנו, ארה"ב, ועם שותפינו האירופאים כדי לנסות לסיים את הטרגדיה האלימה הזו מהר ככל האפשר", הוסיף לפיד על מאמצי התיווך של בנט.

"ממעבר סירט יצאו ילדים יהודים מבית היתומים באודסה, ילדים חולי סרטן שנשלחו לטיפולים בישראל, אלפי פליטים שחייהם ניצלו בזכות שיתוף הפעולה בינינו. אחרי הפגישה אני אצא לסיור באחד ממרכזי הפליטים של הסוכנות פה בבוקרשט, ומשם למעבר הגבול סירט, שם ממוקמים אנשי משרד החוץ כמעט מהיום הראשון של הלחימה ומסייעים לפליטים לצאת", הוא הרחיב על הפעולות של ישראל.