היום ה-16 השיירה הרוסית התפצלה, זלנסקי מגיב להאשמות על פיתוח נשק כימי באוקראינה

המלחמה בין רוסיה לאוקראינה נמשכת: תמונות חדשות חושפות כי השיירה הרוסית התפצלה. לפי הערכות בריטיות, הישגיו של פוטין בשטח מצומצמים ומואטים בשל ההתנגדות האוקראינית | זלנסקי: "אם אתה רוצה לדעת מה התוכניות של רוסיה, תראה במה היא מאשימה אחרים"

חדשות כיפה חדשות כיפה 11/03/22 09:19 ח באדר ב'

השיירה הרוסית התפצלה, זלנסקי מגיב להאשמות על פיתוח נשק כימי באוקראינה
צילום: shutterstock

מלחמה באירופה: 16 ימים לפרוץ הלחימה, ובמערב משדרים אופטימיות. לפי ההערכות של המודיעין הבריטי, הרוסים נאלצים להשתמש ביותר כוחות שלהם כדי לכתר ערים מרכזיות באוקראינה, בשל ההתנגדות של הכוחות ושל התושבים המקומיים. ההתנגדות האוקראינית מאלצת את הרוסים להתמקד במאבקים הקשים, במקום לשעוט קדימה לעבר חלקים נוספים שטרם הגיעו אליהם.

השיירה הרוסית מתפצלת

תמונות לוויין חדשות חושפות שוב, אחרי שמונה ימים, את השיירה הרוסית הכוללת טנקים, נגמ"שים, דלק וציוד. חברת הלוויינים האמריקנית Maxar פרסמה את התמונות המראות כי היא התפזרה והחלה להתפרס מצפון-מערב לקייב, סמוך לנמל התעופה אנטונוב. כמו כן נראות יחידות משוריינים מתמרנות בערים הסובבות את שדה התעופה.

בסרטון וידאו שפרסם הנשיא זלנסקי, הוא הבהיר שלא פותח נשק כימי או נשק להשמדה המונית באוקראינה וכי זוהי טקטיקה מוכרת של רוסיה. "אם אתה רוצה לדעת מה התוכניות של רוסיה", הסביר נשיא אוקראינה, "תראה במה היא מאשימה אחרים".

נפתלי בנט השיק את מבצע עולים הביתה

בתוך כך, בנט השיק אתמול את המבצע להעלאת יהודי אוקראינה ואמר:  "אנחנו פותחים היום את מבצע 'עולים הביתה' להעלאת יהודי אוקראינה שבסכנה, ויהודי הסביבה. זה רגע חשוב, רגע שלשמו נועדנו, ולשמו הוקמה מדינת ישראל. המשימה שמוטלת עלינו היא גדולה, היא מורכבת מהרבה מאוד משימות קטנות ופרטים קטנים, ואנחנו צריכים להבין מהי המשימה הגדולה".

זלנסקי ינאם בזום בפניי חברי הכנסת

נשיא אוקראינה זלנסקי, שביקש לנאום בפניי המליאה וסורב, קיבל אור ירוק. יו"ר הכנסת מיקי לוי שוחח עם שגריר אוקראינה בישראל איבגן קורניצ'וק ואמר כי "יהיה זה לכבודה של הכנסת לארח את הנשיא זלנסקי לנאום בפני כלל חברי הכנסת".

שגריר אוקראינה הבטיח כי יעביר את תשובתו החיובית של יו"ר הכנסת לפנייתו של הנשיא זלנסקי וסוכם כי ייקבע מועד לנאום וידאו רשמי מרחוק בפני כלל חברי הכנסת באמצעות זום בימים הקרובים. במהלך שיחתם הודה שגריר אוקראינה על ההבהרה שיצאה למידע הכוזב שפורסם בתקשורת, לפיו יושב-ראש הכנסת סירב כביכול לאפשר לנשיא זלנסקי לנאום מרחוק בפני חברי הכנסת ושמח על ההזמנה כפי שהופיעה במכתב שנשלח אליו.