קייב מתרוקנת: חצי מתושבי העיר ברחו מתחילת הפלישה הרוסית

לפי ראש עיריית קייב, שני מליון תושבים שהמווים כחצי מכלל תושבי העיר ברחו מהעיר מתחילת המלחמה | שר החוץ האוקראיני: "אי אפשר לעצור את המלחמה אם המדינה שהתחילה אותה לא רוצה בזה"

אביחי ישראל אביחי ישראל, חדשות כיפה 10/03/22 15:12 ז באדר ב'

קייב מתרוקנת: חצי מתושבי העיר ברחו מתחילת הפלישה הרוסית
צילום: depositphotos

יומה ה-15 למלחמת רוסיה-אוקראינה: הערים האוקראיניות מתרוקנות מתושביהן, וראש העיר קייב אמר שכשני מיליון תושבים ברחו מהעיר מאז תחילת הפלישה הרוסית לאוקראינה, וכי מדובר בחצי מכמות התושבים. שר החוץ האוקראיני קולבה אמר כי "לברוב ממשיך ברטוריקה הישנה שלו. עשיתי כמיטב יכולתי. אי אפשר לעצור את המלחמה אם המדינה שהתחילה אותה לא רוצה בזה".

בתוך כך, שרי החוץ של רוסיה ואוקראינה סרגיי לברוב ודמיטרו קולבה נועדו הבוקר (ה') באנטליה שבטורקיה, בפגישה שבה השתתף גם שר החוץ הטורקי מבלוט צ'בושולו ולא הביאה לתוצאות משמעותיות. השניים סיכמו כי ימשיכו במגעים.

"קייב הפכה למבצר"

קליצ'קו הוסיף כי "קייב הפכה למבצר - כל רחוב, כל בניין וכל מחסום מבוצרים". בתוך כך, ויטלי קליצ'קו ראש עיריית קייב, דיבר עם ישראל היום מהבירה האוקראינית הנצורה. "מה שקורה זו קטסטרופה לא רק לאוקראינה - אלא גם לאירופה". הוא סיפר: "שומעים אזעקות עשר-עשרים פעמים ביום, ויש לנו תושבים שכבר שבועיים שוהים במקלטים".

"זו משימה מאתגרת", אומר ראש העיר, "אבל אנחנו לא נכנעים. הרוסים רוצים לגנוב לנו את העתיד ולהפוך אותנו לעבדים. אוקראינה תמיד היתה מדינת שלום, וכעת עלינו להגן על עצמנו. הסיבה למלחמה פשוטה מאוד. היה לנו רעיון להיות חלק מהמשפחה האירופית, רצינו לבנות מדינה מודרנית ודמוקרטית, אבל פוטין רואה באוקראינה חלק מהאימפריה הרוסית".

"פוטין ישלם מחיר כבד"

"יש הרבה תעמולה רוסית. ניסינו כבר שלושה-ארבעה ימים לקיים את ה'מסדרונות ההומניטריים'. לאנשים אין אוכל ומים. הרוסים מבטיחים מעבר - אך לא עושים דבר", הוא מדגיש. "מה שקורה עכשיו זה שהרוסים הורסים בניינים והורגים אזרחים. המספרים כנראה כבר עברו את ה־10,000. אין לנו איך למדוד, מיליונים עזבו את הבית. זו קטסטרופה לא רק לאוקראינה אלא גם לאירופה".

בסיום דבריו אומר קליצ'קו כי "רוסיה שיחקה כחברה של העולם, אך מדובר באותו הדפוס של האימפריה הסובייטית. לפוטין מנטליות סובייטית והוא קצין קג"ב לשעבר". בהקשר זה, לקליצ'קו מסר ברור לנשיא הרוסי: "על הטעות שלך תשלם מחיר עצום מהרוסים ומהאוקראינים. זה חזון מהעבר. הזמנים הסובייטיים אינם".