מלחמה באירופה

רגע לפני שאופים עוגות לפורים, מחירי הקמח צפויים לעלות דרמטית

המלחמה באירופה פוגעת בישראל מכיוון לא צפוי: מחירי הקמח צפויים לעלות משמעותית | למרות הרגעות משרד החקלאות כי יש מספיק מלאי, חברות הקמח כבר החלו להכריז על עליית המחירים

חדשות כיפה חדשות כיפה 10/03/22 17:41 ז באדר ב'

רגע לפני שאופים עוגות לפורים, מחירי הקמח צפויים לעלות דרמטית
צילום: shutterstock

למרות ההרגעות מצד הממשלה כי יש מספיק מלאי לשעת חירום, היום (ה') הודיעה חברת שטיבל לייצור קמח כי החל משבוע הבא מחיר הקמח יעלה בעקבות "ההתייקרות המתמשכת נובעת מקנסות המתנת אוניות וחוסר תפקוד בנמלים, עלויות אנרגיה, חשמל ודלקים".

רק בשבוע שעבר קיים שר החקלאות עודד פורר, הערכת מצב, בשיתוף כלל גורמי המקצוע במשרד, על מנת לעקוב אחר השפעות אפשריות של המצב במזרח אירופה, על ייבוא תוצרת חקלאית טרייה מרוסיה ומאוקראינה. היערכות מצב נוספות יתקיימו בהמשך, בהתאם לצורך. 

נכון להיום, כמחצית מכמות החיטה למאכל בשוק המקומי וכשליש מהמספוא, מיובאת מרוסיה ואוקראינה. לאור ההסלמה במזרח אירופה, כבר לפני כחודש החלו יבואנים להיערך למציאת מקורות חלופיים למוצרים אלה, ככל שייעלה הצורך. למרות אי הוודאות בשווקים, ועלויות נקודתיות במחירי הסחורות, לא צפוי מחסור בשלב זה. כמו כן, ישנו מלאי אופרטיבי בידי השחקנים המרכזיים במשק, ובנוסף שישראל מחזיקה באופן קבוע מלאי חירום, הן של מזון לבעלי חיים, והן של חיטה למאכל.