מתן כהנא מתחייב בביקור ברמלה: "הממשלה תטפל בתופעה החמורה הזו"

השר לשירותי דת הגיע לביקור בבית הכנסת שנשרף בתחילת השבוע על ידי פורעים ערבים: "בלתי נתפס שבית כנסת נשרף במרכז הארץ" | כהנא אמר כי יבדוק יחד עם מנכ"ל משרדו כיצד המשרד יוכל לסייע בשיקום בית הכנסת

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 09/03/22 20:42 ו באדר ב'

מתן כהנא מתחייב בביקור ברמלה: "הממשלה תטפל בתופעה החמורה הזו"
צילום: דוברות השר מתן כהנא

השר לשירותי דת מתן כהנא ביקר היום (ד') בבית הכנסת "איילת השחר" בעיר רמלה שנשרף בתחילת השבוע על ידי פורעים ערבים. השר נפגש עם מתפללי בית הכנסת שהביעו דאגה מהמצב הנוכחי ואף הביעו חשש להתדרדרות המצב לקראת הרמאדן המתקרב. חברי הקהילה ביקשו מהשר שיפעל בממשלה על מנת לטפל בתופעה הזו.

כהנא הביע הזדהות עם מתפללי בית הכנסת "ראשית, זה ששורפים בתי כנסת באמצע מדינת ישראל זה דבר מזעזע, בלתי נתפס ופשוט לא מקובל. באופן כללי, הפרעות האלה שמתחוללות בתוך הערים המעורבות זה מצב רע מאוד. הממשלה לקחה על עצמה לטפל בנושא. היה לי חשוב לבוא לפה ולהיות אתכם  באירוע הנורא הזה ששורפים בית כנסת בעיר ואם בישראל".

השר אמר כי יבדוק יחד עם מנכ"ל המשרד לשירותי דת כיצד המשרד יוכל לסייע בשיקום בית הכנסת. בנוסף הוסיף השר "הדאגה שהבעתם ביחס לרמאדן, היא דאגה מוכרת ואנחנו מודעים לרגישות של תקופה זו. אני מאמין שהשנה זה יראה אחרת, אני יכול להגיד שהמשטרה נערכת בצורה מאוד רצינית".

לסיום ביקשו חברי הקהילה לברך את השר שהיה הנציג הראשון מהממשלה שהגיע למקום ואף שומר עמם על קשר. השר ברך גם הוא את המתפללים: "אני רוצה לחזק אתכם. לצערנו,  חלוציות זה בלב מדינת ישראל. אם פעם זה היה עם מחרשה בחניתה היום זה לגור ברמלה".