היום ה-14 במערב חוששים: פוטין עלול לעשות שימוש בנשק כימי

נשיא אוקראינה פרסם תיעוד בו נראה בית חולים ליולדות בעיר מריופול, כאשר הוא נתון בהרס רב: "כמה זמן עוד העולם יהיה שותף להתעלמות מהטרור?" | אתר "אינדיפנדנט": במערב חוששים כי נשיא רוסיה מתכוון להשתמש בנשק כימי

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 09/03/22 20:10 ו באדר ב'

במערב חוששים: פוטין עלול לעשות שימוש בנשק כימי
חרקוב, צילום: depositphotos

מלחמת רוסיה-אוקראינה נכנסה היום (ד') אל יומה ה-14. ב"גרדיאן" הבריטי דווח הבוקר, כי במכון לחקר המלחמה בארצות הברית מעריכים כי בימים הקרובים צבא רוסיה יפלוש לקייב הבירה. מוסקבה וקייב הכריזו הבוקר על הפסקת אש הומניטרית וזמנית בכמה אזורים באוקראינה. בעיר הנצורה מריופול, בה סובלים התושבים ממחסור במים ומזון, לא דווח על פינוי.

אתר "אינדיפנדנט" דיווח בשעה 19:50 כי גורמים במערב חוששים כי נשיא רוסיה ולדימיר פוטין, מתכוון להשתמש בנשק כימי במהלך ימי המלחמה באוקראינה בשל חוסר שביעות הרצון מהתקדמות צבאו. 

בשעה 17:22 פרסם נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי בחשבון הטוויטר שלו, תיעוד של בית חולים ליולדות שנפגע בהפגזה רוסית: "תקיפה ישירה של חיילים רוסים בבית החולים ליולדות. אנשים מתחת להריסות. ילדים מתחת להריסות. זו זוועה!".

זלנסקי המשיך וכתב למנהיגים בעולם: "כמה זמן עוד העולם יהיה שותף להתעלמות מהטרור? סיגרו את השמיים מיד! הפסיקו את ההרג מיד! יש לכם כוח. אבל נראה שאתם מאבדים את האנושיות". 

בית החולים ליולדות שהופגז:

בשעה 16:41 עיריית מריופול דיווחה גם היא שבית החולים ליולדות נהרס בתקיפות מן האוויר שביצע צבא רוסיה. "הכוחות הכובשים הרוסיים הפילו כמה פצצות על בית חולים לילדים. ההרס אדיר", מסרה העירייה, וציינה כי לא ברור כמה נפגעו מן התקיפות.

שר החוץ האוקראיני דמיטרו קולבה אמר בשעות הצהריים שהרוסים ממשיכים להפגיז את מריופול למרות הקמת המסדרון ההומניטרי."רוסיה ממשיכה להחזיק יותר מ-400,000 תושבים במריופול כבני ערובה. היא מונעת סיוע הומניטרי ופינויים. ההפגזה ללא הבחנה - נמשכת", אמר קולבה, והוסיף: "קרוב ל-3,000 תינוקות שזה עתה נולדו בלי תרופות ומזון".

מעל שני מיליון בני אדם ברחו מאוקראינה: