מלחמה באירופה

מיוחד אימת המלחמה | תושב קייב בראיון לכיפה "מטוסי מיג תקפו את הבית שלי"

רגע לפני שהוא עולה למטוס שייקח אותו לישראל, יהודי מקייב מספר על הלחימה הקשה, "עשרות רקטות וגראדים, כל האדמה רעדה", על התיווך הישראלי אמר: "צחקתי שבנט טס לפוטין" | מתנדב איחוד הצלה שנמצא בגבול אוקראינה: "ליקטנו אנשים שהגיעו לגבולות, זאת הערכות מאוד קשה אבל גם מאוד מרגשת"

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 08/03/22 14:20 ה באדר ב'

אימת המלחמה | תושב קייב בראיון לכיפה "מטוסי מיג תקפו את הבית שלי"
הרס ההפגזות בחרקיב, אוקראינה, צילום: depositphotos

אתמול הצטרפנו לטיסת חילוץ מיוחדת של ארגון איחוד הצלה שנועדה להציל יהודים מאוקראינה שנמלטו מהקרבות הקשים. רגע לפני העלייה למטוס פגשנו את ישראל, יהודי שגר בקייב וביתו הופגז בימים האחרונים. 

 

ישראל סיפר על המסע בדרך לישיראל: "יצאנו מבית הכנסת בקייב והתחלנו במסע, עבר עלינו שבוע וחצי מטורף, היו לנו יום ולילה של הפגזות, פגזים נפלו קרוב לבית שלנו, שני מטוסי מיג תקפו את הבית שלנו וכל הגינה עלתה באש. ביום שישי הדלקתי נרות וביקשתי מאלוהים שיעזור לנו ואמרתי לאשתי שחייבים לנסוע לישראל.

"כל האדמה רעדה, לא ישנתי שלוש ימים"

התקשרתי לנציג של חב"ד, הוא אמר לי לבוא לאנטבקה, גם שם פגזים נפלו לידנו וכל הזמן היו תותחים שיורים. הסטרס גמר אותי, אני הייתי בצבא ובמלחמת לבנון, אני זוכר את כל הטילים במלחמת לבנון וזה לא היה כמו עכשיו, עשרות רקטות וגראדים, כל האדמה רעדה. אבל ברוך השם הרב אסמן הציל אותנו ואנחנו חוזרים לארץ אחרי שלא ישנו שלוש ימים. לא החלפנו בגדים, אנחנו כל הזמן אנחנו בדרכים". 

על הניסיון של בנט לתווך בסכסוך אמר: "אני צחקתי, אף אחד לא יכול לשנות אותו, אפילו מקרון לא הצליח. אני באוקראינה אף פעם לא נתקלתי באנטישמיות וחבל מה שהפסיכופת הזה פוטין עושה, אבל הוא במצב של הימים האחרונים של היטלר ועוד מעט יהרגו אותו וכל החיילים הרוסים יעזבו".

מתנדב איחוד הצלה מושיקו מוסקוביץ' שהיה ממובילי המבצע סיפר לחדשות כיפה: "במשך יומיים ארגנו את הרשימות של הפליטים שיבואו לישראל, ליקטנו אנשים שהגיעו לגבולות והסענו אותם לשדה התעופה ברומניה, זאת הערכות מאוד קשה אבל גם מאוד מרגשת. מדובר בעולים שחלקם זקנים, חלקם ילדים קטנים ממש, בניהם יש גם פצועים שפרמדיקים שלנו מעניקים להם ליווי רפואי".

היהודים מאוקראינה מגיעים לשדה התעופה בדרך לישראל