היום ה-14 "הגרדיאן": האמריקאים מעריכים כי צבא רוסיה יפלוש לקייב בימים הקרובים

המלחמה בין רוסיה לאוקראינה נמשכת ביתר עוז, ובגרדיאן הבריטי מדווחים כי במכון לחקר המלחמה בארה"ב מעריכים שצבא רוסיה התגבר על המכשולים הלוגיסטיים וכי בימים הקרובים הוא יפלוש לקייב | פתרון בדרך? בטורקיה יפגש שר החוץ הרוסי עם מקבילו האוקראיני

חדשות כיפה חדשות כיפה 09/03/22 12:33 ו באדר ב'

"הגרדיאן": האמריקאים מעריכים כי צבא רוסיה יפלוש לקייב בימים הקרובים
עשן עולה מעל חלק מקייב בירת אוקראינה השוכן על הגדה הימנית של נהר דניפרו , צילום: Ukrinform

מלחמה באירופה: היום ה-14 לחימה כבר איתנו, ובמכון לחקר המלחמה בארה"ב מעריכים כי בימים הקרובים צבא רוסיה יפלוש לקייב. כזכור, הבוקר (ד') דווח כי האמריקנים דחו את הצעת פולין להעברת את מטוסי המיג-29 שברשותם לאוקראינים וטענו כי ההצעה אינה ישימה.

צבא רוסיה מתגבר על מכשולים לוגיסטיים

לפי ה"גרדיאן" הבריטי, במכון האמריקאי מעריכים מעריך כי צבא רוסיה מתגבר על מכשולים לוגיסטיים, ויפלוש לקייב בימים הקרובים. על רקע הדברים הללו, שר החוץ הרוסי לברוב צפוי להגיע היום לטורקיה לשיחות עם מקבילו האוקראיני, שר החוץ דמיטרי קולבה. נזכיר כי בשעה זו גם נשיא המדינה הרצוג עושה את דרכו לטורקיה, בביקור שנקבע מראש.

בתוך כך, גם הבוקר התחדשו האזעקות במספר ערים באוקראינה, בתוכן קייב. נשיא אוקראינה זלנסקי עדכן כי לפחות 52 ילדים נהרגו מאז תחילת הלחימה, עוד עדכן כי הושגו הסכמות להפסקת אש במסדרונות ההומניטריים. בסרטון הודה זלנסקי לביידן על הסנקציות שהטיל נגד רוסיה.

"אל תחפשו היגיון במה שמתרחש באוקראינה"

על רקע המשך הלחימה, הגיע אתמול (ג') שגריר אוקראינה בישראל ד"ר איבגן קרוניצ'וק למכון למחקרי ביטחון לאומי ושוחח עם ראש המכון, מנואל טרכטנברג על המצב ועל יחסה של ישראל לכך. 

"מה שאנו חווים היום דומה למה שישראל חוותה במלחמת יום הכיפורים", הכריז קרוניצ'וק בפתח דבריו, "אל תחפשו היגיון במה שמתרחש באוקראינה, אין שם היגיון, יש מתקפה ברברית של האויבים שלנו ורצח העם האוקראיני. מספר הקורבנות מגיע לאלפים על אלפים. אנחנו לא מצליחים לחלץ פצועים. במלחמת העולם השנייה היה מצב דומה. המצב במריופול דומה למה שאתם מכירים מחאלב שבסוריה".