מלחמה באירופה

עושים סדר בנתונים: כמה אוקראינים נכנסו לישראל מתחילת המלחמה?

עם הלחימה באירופה מתרגש על העולם גל גדול של פליטים אוקראינים, וברשות האוכולוסין מפרסמים את מספר האזרחים בעלי הדרכון האוקראיני שנכנסו לישראל מאז פרוץ הלחימה. עושים סדר

אביחי ישראל אביחי ישראל, חדשות כיפה 09/03/22 08:52 ו באדר ב'

עושים סדר בנתונים: כמה אוקראינים נכנסו לישראל מתחילת המלחמה?
נתב"ג. אילוסטרציה, צילום: פלאש 90

ברקע הלחימה באוקראינה ועשרות אלפי הפליטים שעשו את דרכם אל מחוץ למדינה, רשות האוכלוסין מפרסמת את מספרי הנכנסים לישראל בעלי הדרכון האוקראיני. לפי הנתונים המדויקים של רשות האוכלוסין, עד כה נכנסו לישראל 3,987 פליטים אוקראינים מאז פרוץ הלחימה. 

אם לדייק את הנתון, אז החל מתאריך 24.2 ועד היום (ג') הגיעו 4,158 נוסעים ומתוכם סורבו 171. אתמול (ג') הודיעה השרה שקד על מדיניות החדשה עבור כניסת אזרחים אוקראינים לישראל, מדיניות שתאפשר את קליטת פליטי המלחמה באופן ראוי ומוסרי אך גם לא תפגע בצביון היהודי של מדינת ישראל.

תבוטל הערבות הכספית, תיתכן אפשרות לעבודה

לפי התכנית של שרת הפנים, ישראל תאפשר הישארות באופן זמני של כ-20 אלף אזרחי אוקראינה ששהו בארץ לפני פרוץ הקרבות, רובם בניגוד לחוק, עד יעבור זעם. למעט במקרים חריגים ויוצאי דופן, היא לא תפעל להרחיקם בכפייה. 

נקבעה מכסת אירוח נוספת של 5,000 אזרחי אוקראינה, שאינם עומדים בקריטריונים של חוק השבות שהגיעו או יגיעו לאחר פרוץ הקרבות. כל אזרח אוקראיני שיגיע לישראל יקבל אשרה זמנית לתקופה של שלושה חודשים. במידה והלחימה לא תיפסק, יתאפשר לאזרחים האוקראינים בהמשך גם לעבוד בישראל. תקף לאזרחים האוקראינים שכבר בישראל ואלו שיגיעו בהמשך.

אזרחים אוקראינים שיגיעו מעתה לישראל במסגרת המכסה ההומניטארית לא יאלצו להפקיד כל ערבות בשדה התעופה, הוא או הישראלי שהזמין אותו, למעט חתימה על התחייבות לצאת מישראל מרגע שמצב החירום ייגמר.