סקר חדש חושף את שביעות הרצון של הישראלים מחדרי המיון בבתי החולים

בתי החולים בישראל, ובמיוחד חדרי המיון, סובלים מתדמית בעייתית של חוסר בכוח אדם ועומסי מטופלים. סקר חדש של משרד הבריאות מגלה: שני שליש מהמטופלים דירגו את שביעות הרצון הכללית שלהם מהטיפול במיון בציונים 8-10

חדשות כיפה חדשות כיפה 09/03/22 08:41 ו באדר ב'

סקר חדש חושף את שביעות הרצון של הישראלים מחדרי המיון בבתי החולים
בית חולים. הישראלים שבעי רצון?, צילום: פלאש 90. הדס פרוש

רק בבשורות טובות: בסקר שערך משרד הבריאות בין החודשים מאי-נובמבר 2021, רואיינו ברמה ארצית קרוב ל-8,000 מטופלים מ-29 בתי חולים כלליים ברחבי הארץ, בכדי להבין: עד כמה מרוצים הישראלים מהטיפול בחדרי המיון?. בכל בית חולים רואיינו מטופלים גם ממיוני מבוגרים וממיון ילדים. השאלון הכיל מעל 40 שאלות מעולמות תוכן שונים.

על פי הנתונים שנאספו, שני שליש מהמטופלים דירגו את שביעות הרצון הכללית שלהם מהטיפול במיון בציונים 8-10, 69% מוכנים להמליץ על המיון בו ביקרו. 77% הרגישו מטופלים בידיים טובות. 
ברמה הארצית נשמר השיפור שהושג במדדים של יחס וכבוד למטופל (84%), מידע ובהירות הסברים (79%) ורצף טיפולי (77%). 28% מהמטופלים עדיין אינם מרוצים מזמני המתנה במיון.

משרד הבריאות: נשמרת מגמת השיפור

בהשוואה למדידות הקודמות, נשמרת מגמת שיפור שהושגה בסקר של 2017, לאחר תחילת הפעלת תכנית התערבות לאומית. על מנת שממצאי הסקר ייצגו את כלל המטופלים המגיעים לחדרי מיון נערכו שקלולים המשקפים את היחס שבין היקף המופעים בפועל בכל אחד מבתי חולים לבין כמות השאלונים שנאספו  מכל בית חולים. כמו כן, בוצע גם שקלול עבור כל בית חולים לפי סוג המיון  ויום ההגעה למיון.

הריאיון בוצע בשפה המועדפת על המרואיין (עברית, רוסית, ערבית או אנגלית). המשיבים רואיינו עד שבועיים ממועד הביקור במיון (בתנאי שכבר לא היו מאושפזים במחלקות). אחוז ההיענות עמד על 58%.