תושב אפרת אוסף צעצועים לילדי אוקראינה: "לכולנו אכפת"

ארי הבר, תושב אפרת, שמע על הלחימה באוקראינה ונזכר בעלייה מאתיופיה בה אחיו העניק צעצוע לעולים החדשים. "שאלתי את עצמי מה אני יכול לעשות למען יהודי אוקראינה", הוא מספר

חדשות כיפה חדשות כיפה 09/03/22 07:43 ו באדר ב'

תושב אפרת אוסף צעצועים לילדי אוקראינה: "לכולנו אכפת"
פליטים יהודים מאוקראינה בדרכם לישראל, צילום: Nati Shohat/Flash90

סולידריות אנושית: הלחימה בין רוסיה לאוקראינה לא נפסקת, ויש אנשים שלא יכולים לעמוד מנגד. ארי הבר, תושב המועצה המקומית אפרת שבגוש עציון, יזם מחווה מרגשת למען ילדים פליטים מאוקראינה ואסף עשרות צעצועים למענם, כך מובא בישראל היום.

"שאלתי את עצמי מה אני יכול לעשות למען יהודי אוקראינה", סיפר הבר, "ונזכרתי בסיפור של אחי הגדול מתקופת העלייה הגדולה של יהודי אתיופיה, כשההורים שלי ביקשו ממנו לבחור צעצוע שהוא יכול לתרום להם". עוד הוסיף הבר: "המשפט 'כל ישראל ערבים זה לזה' הוא משפט שבא לבטא אהבה ברמה הגבוהה ביותר. ההירתמות הגבוהה מוכיחה שלכולנו, בישראל ובאפרת, אכפת".

בעזרת משרד התפוצות הועמסו הצעצועים על מטוס לקישינב, והועברו למרכז שבו מרוכזים הפליטים היהודים שממתינים לעלות לישראל. עודד רביבי, ראש המועצה המקומית, פנה לתושבים: "אנחנו בנקודת זמן שבה אנו מחפשים קצת אור בחושך הגדול, משהו שנוכל לדעת שעשינו. היוזמה של ארי הפכה מהר מאוד למשהו שכל אחד רצה לקחת בו חלק".