נשיא אוקראינה זלנסקי: דנתי עם בנט בדרכים לסיים את המלחמה

הנשיא האוקראיני התייחס בחשבון הטוויטר שלו לשיחותיו עם ראש הממשלה הישראלי והודה לו על "מאמצי התיווך של ישראל", זאת ברקע טיסותיו של בנט לרוסיה וגרמניה

ישי אלמקייס ישי אלמקייס, חדשות כיפה 08/03/22 15:45 ה באדר ב'

נשיא אוקראינה זלנסקי: דנתי עם בנט בדרכים לסיים את המלחמה
זלנסקי, שוחח עם בנט, צילום: shutterstock

נשיא אוקראינה וולודומיר זלנסקי חשף היום (ג') בחשבון הטוויטר שלו כי הוא שוחח עם ראש הממשלה הישראלי נפתלי בנט והודה לו על מאמצי התיווך בכל הקשור למלחמה במדינתו. זאת ככל הנראה בעקבות ניסיונותיו של בנט להוות כגורם המתווך בין נשיא רוסיה ולדימיר פוטין לבין אוקראינה ומדינות המערב.

זלנסקי המשיך והבהיר כי בשיחתו עם בנט השניים דנו גם בדרכים לסיים את המלחמה והאלימות באוקראינה. מוקדם יותר היום, הודיעה סגניתו ראש ממשלת אוקראינה כי החל מהשעה 10 בבוקר נפתחו "מסדרונות הומניטריים" ברחבי המדינה, במטרה לפנות את האזרחים מהערים הנצורות.

דיבר עם בנט ומודה לו

דיבר עם בנט ומודה לו צילום: מתוך חשבון הטוויטר של וולודימיר זלנסקי

שר החוץ, יאיר לפיד, נפגש בריגה, בירת לטביה עם מזכיר המדינה האמריקאי, אנתוני בלינקן ואמר: "ישראל מסייעת במאמץ התיווך יחד עם גרמניה וצרפת, אבל אנחנו ממשיכים לגנות את הפלישה הרוסית. אין הצדקה להפרת הריבונות האוקראינית ולהרג אזרחים חפים מפשע". לפיד הוסיף כי, "יש לנו אינטרסים ביטחוניים מול רוסיה בגבולנו הצפוני, ואנחנו מחויבים לשלומם וביטחונם של מאות אלפי יהודים וישראלים ברוסיה ואוקראינה".