מלחמה באירופה

הרבנים הראשיים יתפללו לסיום המלחמה באוקראינה: "נוגע ללב כל יהודי העולם"

הרבנים הראשיים לישראל קוראים לעצרת תפילה בכותל המערבי בערב תענית אסתר, כאשר מלבד המצב הקשה באירופה, יתפללו בכנס גם ל"שמירה על יהדותה של מדינת ישראל"

ישי אלמקייס ישי אלמקייס, חדשות כיפה 08/03/22 15:28 ה באדר ב'

הרבנים הראשיים יתפללו לסיום המלחמה באוקראינה: "נוגע ללב כל יהודי העולם"
הרבנים הראשיים הרב יוסף והרב לאו, צילום: פלאש 90

הרבנים הראשיים לישראל הרב יצחק יוסף והרב דוד לאו יוצאים היום (ג') בקריאה לציבור להשתתף בעצרת תפילה שתתקיים בשבוע הבא, ביום שלישי ערב תענית אסתר, ברחבת הכותל המערבי, זאת בעקבות המלחמה המתמשכת והמצב הקשה באוקראינה.

במכתבם מציינים הרבנים הראשיים כי, "קהילות שלימות נמלטות על נפשם, אלפי יהודים עזבו את ביתם אל הלא נודע. פגעי המלחמה אינם מבחינים בין איש לאשה ובין נער לזקן, ואנו חוזים במראות קשים. צערם וכאבם של תושבי אוקראינה ושל יהודי אוקראינה, נוגע ללב כל יהודי העולם. חובה עלינו להעתיר בתפילה לפתוח שערי שמים ולבקש מהקב"ה להעביר את רוע הגזירה, ולסיים המלחמה הקשה". 

מכתבם של הרבנים הראשיים לקיום עצרת תפילה

מכתבם של הרבנים הראשיים לקיום עצרת תפילה צילום: הרבנות הראשית

"אנו קוראים בזאת לאחינו בני ישראל, להתכנס ולעמוד בתפילה בכל אתר ואתר", ציינו הרבנים, "תפילה מיוחדת תתקיים ליד שריד בית מקדשנו – רחבת הכותל המערבי, ביום שלישי י"ב אדר ב' תשפ"ב, ערב תענית אסתר, בשעה 16:00, למען שלום העולם ולמען שלומם של אחינו הנתונים בצרה".

בנוסף לקריאות להתפלל לסיום המלחמה באוקראינה, הוסיפו הרבנים לאו ויוסף התייחסות גם לרפורמות שמנסה שר הדתות מתן כהנא להעביר ומלחמתם בו: "בעקבות המצב בישראל נתפלל גם למען שלום העם היושב בציון ושמירה על יהדותה של מדינת ישראל".