מלחמה באירופה

היום ה-13 נפתחו מסדרונות הומניטריים לחילוץ אזרחים | זלנסקי: "לא מתחבא ולא מפחד"

מעברים שנפתחו מהערים הנצורות מאפשרים חילוץ של אזרחים | נשיא האוקראיני פרסם סרטון ראשון שלו מארמון הנשיאות, "אני נשאר בקייב, לא מתחבא ולא מפחד מאף אחד"

חדשות כיפה חדשות כיפה 08/03/22 11:01 ה באדר ב'

נפתחו מסדרונות הומניטריים לחילוץ אזרחים  | זלנסקי: "לא מתחבא ולא מפחד"
פינוי האזרחים מחרקיב, צילום: depositphotos

"אני נשאר בקייב, לא מתחבא ולא מפחד מאף אחד", כך אמר נשיא אוקראינה, וולדומיר זלנסקי, בסרטון ראשון שפרסם אמש (ב') ממשרדו בארמון הנשיאות בבירה, זאת כדי להזים את השמועות שברח מהמדינה עם הפלישה הרוסית והקרבות העזים שמתחוללים לאחרונה. 

סגנית ראש הממשלה האוקראינית הודיעה בשעה 10 בבוקר על פתיחת "מסדרונות הומניטריים" ברחבי המדינה כדי לאפשר פינוי אזרחים מערים נצורות. כך למשל, אזרחים מהעיר סומי שבצפון-מזרח אוקראינה ומהעיר אירפין הצליחו לצאת מהאזורים הנצורים. כזכור, הנשיא זלנסקי תקף את רוסיה כשאמר, "הייתה הסכמה על מסדרונות הומניטריים. האם הם עבדו? הטנקים הרוסיים עבדו במקום, כמו גם הטילים והמוקשים הרוסיים". 

ההריסות בחרקיב

ההריסות בחרקיב צילום: depositphotos

לפיד: "ישראל מסייעת במאמץ התיווך יחד עם גרמניה וצרפת"

שר החוץ, יאיר לפיד, נפגש בלטביה עם מזכיר המדינה האמריקאי, אנתוני בלינקן, "ישראל מסייעת במאמץ התיווך יחד עם גרמניה וצרפת, אבל אנחנו ממשיכים לגנות את הפלישה הרוסית. אין הצדקה להפרת הריבונות האוקראינית ולהרג אזרחים חפים מפשע", עוד הוסיף כי, "יש לנו אינטרסים ביטחוניים מול רוסיה בגבולנו הצפוני, ואנחנו מחויבים לשלומם וביטחונם של מאות אלפי יהודים וישראלים ברוסיה ואוקראינה".