התפרצות הפוליו | "לפי הביוב יודעים שהנגיף נמצא באזור ירושלים"

במשרד הבריאות קיימו הצהרה לתקשורת והתייחסו לנגיף הפוליו שהתגלה בגופו של ילד בירושלים, "חיסונים מוכרים במשך עשרות שנים יכולים למנוע וזה התפקיד שלנו" | פרויקטור גוייס כדי לזהות מגעים הדוקים להתפרצות

שמחה ברנס שמחה ברנס, חדשות כיפה 07/03/22 17:03 ד באדר ב'

התפרצות הפוליו | "לפי הביוב יודעים שהנגיף נמצא באזור ירושלים"
שרון אלרעי פרייס, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

מקרה של פוליו (שיתוק ילדים) התגלה בילד בן 4 מירושלים שלא חוסן נגד הנגיף במסגרת חיסוני השגרה, וראש שירותי בריאות הציבור, ד"ר שרון אלרעי פרייס, התייחסה לכך היום (ב') בתדרוך לעיתונאים וסיפרה כי המקור הוא מחיסון נגיף חי מוחלש שעבר שינוי עם הזמן. 

באשר להתנגדות החיסונים ביחס לקורונה, אמרה כי "יש אוכלוסיות עם התנגדות והמטרה שלנו היא להראות להם עד כמה זה חשוב לשמור על הילדים בחיסונים מוכרים במשך שנים. ההמלצה היא להקדים את החיסונים לגיל 6 שבועות והשני ל-12 שבועות, כרגע רק במחוז ירושלים. פרויקטור גוייס לעניין כדי לזהות מגעים הדוקים של אותו מקרה. מוודאים שעושים תרביות צואה כדי לאתר מקרים וכן תרביות ביוב. לפי הביוב יודעים שהנגיף נמצא באזור ירושלים - ולא במקומות אחרים בארץ".

עוד הוסיפה על התפרצות הנגיף, "אני חושבת שזה מיותר. פוליו היא מחלת ברת מניעה וברגע שילדים מחוסנים כל שיתוק או כל תסמינים נוירולוגיים בילד צריך לזכור שלפעמים הם משתפרים ולפעמים מחמירים. חיסונים מוכרים במשך עשרות שנים יכולים למנוע וזה התפקיד שלנו". 

מחלת הפוליו היא מחלה זיהומית הנגרמת על ידי נגיף (וירוס) הפוליו. הנגיף מדבק ועובר מאדם לאדם (בעיקר בקרב ילדים). הנגיף חודר לגוף דרך הפה ומופרש בצואה. לרוב אין סימני מחלה ורק אדם אחד מאלף (שאינם מחוסנים) יחלה באופן תסמיני עם שיתוק.