מיוחד כתב כיפה במשלחת חילוץ ליהודי אוקראינה | צפו

יצאנו עם משלחת איחוד הצלה שתטוס בכדי להביא ארצה 180 מיהודי אוקראינה שנמלטו מהמדינה ומהקרבות. דיברנו עם חובש שהצטרף לטיסה ועם רופא שהצטרף למשלחת ונולד באוקראינה

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 07/03/22 15:53 ד באדר ב'

כתב כיפה במשלחת חילוץ ליהודי אוקראינה | צפו
משלחת איחוד הצלה לאוקראינה, צילום: כיפה

היום ה-12 ללחימה בין רוסיה לאוקראינה: סוכניות הידיעות מדווחות כי ישנם למעלה ממיליון וחצי פליטים אוקראינים, ואיחוד הצלה הוציאו היום (ב') טיסה לרומניה שתביא ארצה 180 פליטים יהודיים מהמלחמה. כתב כיפה הצטרף למשלחת ומביא את הקולות.

היום ה-12 ללחימה בין רוסיה לאוקראינה: סוכניות הידיעות מדווחות כי ישנם למעלה ממיליון וחצי פליטים אוקראינים, ואיחוד הצלה הוציאו היום (ב') טיסה לרומניה שתביא ארצה 180 פליטים יהודיים מהמלחמה. כתב כיפה הצטרף למשלחת ומביא את הקולות.

כהנא: מודאג מהצביון היהודי של המדינה

בראיון היום (ב') באולפן כיפה אמר מתן כהנא: "אני מודאג מהצביון היהודי של מדינת ישראל. כיום יש חצי מיליון אזרחים ישראלים שאינם יהודים על פי ההלכה. הדבר הזה יוצר נישואי תערובת והתבוללות. את הדבר הזה אנחנו צריכים למנוע. גלי העלייה מאוקראינה רק יעצימו את הצורך בגיור על פי ההלכה לרבבות אנשים שירצו להצטרף ליהדות".

"הממשלה נערכת לגל עלייה גדול מאוד"

שרת הפנים איילת שקד התייחסה אתמול (א') למספר הפליטים והעולים שהגיעו לישראל מאז פרצה המלחמה. "מדינת ישראל קלטה 2,034 אזרחים מאוקראינה שהגיעו ממדינות אירופה השונות, מעל 90% מהם אינם זכאי חוק השבות. באופן יחסי לגודל האוכלוסייה בישראל, מדובר מהמספרים הגבוהים עד עכשיו".

"מדינות אחרות כמו אוסטרליה, באנגליה ובארצות הברית", הוסיפה שקד, "דורשים ויזה, ולכן לא התחילו שם בקליטה. בימים הקרובים אגבש מדיניות כדי לראות איך אפשר לנהל את האירוע הזה, אם לא נעשה כלום יכנו לכאן עשרות אלפים, אם לא יותר". במקביל עדכנה השרד שקד, כי הממשלה נערכת לגל עלייה גדול מאוד. "100 אלף או 200 אלף, כל אחד זורק מספר הפוטנציאל באוקראינה מעל 200 אלף ומרוסיה מעל 600 אלף".