היום ה-12 דיווחים במוסקבה: רשתות מזון גדולות החלו להגביל קנייה של מוצרים

ה"וול סטריט ג'ונרל" דיווח הלילה כי רוסיה מגייסת שכירי חרב סורים המתמחים בלחימה בשטח בנוי | אוקראינה מתנגדת למסדרון ההומניטרי: "בלתי מוסרית לחלוטין" | זלנסקי בפייסבוק: "איננו יכולים למחול על אלפי הקורבנות"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 07/03/22 13:30 ד באדר ב'

דיווחים במוסקבה: רשתות מזון גדולות החלו להגביל קנייה של מוצרים
חרקוב, צילום: depositphotos

המלחמה בין רוסיה לאוקראינה נכנסה ליומה ה-12 ונראה כי היא רחוקה מסיומה. אתמול קרסה בשנית הפסקת אש ההומניטרית שנועדה לפנות תושבים ממריופול השוכנת בדרומה של אוקראינה. הבוקר (ב') דווח כי לבקשת נשיא צרפת עמנואל מקרון, רוסיה תנצור את האש בשעה 09:00 בכמה ערים, כולל בבירה קייב. בסוכנות הידיעות אינטרפקס נכתב הצבא הרוסי יפתח מסדרונות הומניטריים בקייב, חרקוב, מריופול וסומי.

אלא שממשלת אוקראינה התנגדה להודעה הרוסית. דוברו של נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי גינה את המסלול הרוסי של המסדרונות ההומניטריים שמוביל את התושבים האוקראינים שבורחים מבתיהם לרוסיה ולבלארוס. העמדה הרוסית "בלתי מוסרית לחלוטין", אמר היועץ והוסיף כי המהלך הרוסי "מנצל את הסבל" של האוקראינים. 

לקראת השעה 13:00 דווח במוסקבה, כי רשתות המזון הגדולות החלו בהגבלת קנייה של מוצרים מסוימים: מוצרי היגיינה וטיפוח, אך גם מוצרי מזון כמו דגני בוקר. המהלך מגיע בשל מחסור גדול במוצרים כתוצאה מהסנקציות המערביות על כלכלת המדינה.

רוסיה מגייסת שכירי חרב סורים

ה"וול סטריט ג'ונרל", שיוצא לאור בארצות הברית דיווח הלילה כי רוסיה מגייסת שכירי חרב סורים המתמחים בלחימה בשטח בנוי. גורמים אמריקאים ששוחחו עם העיתון, אומרים כי הפלישה של רוסיה עומדת להתרחב.

לא ידוע כמה סורים גויסו אך לדברי אותם גורמים חלקם נמצאים ברוסיה ומתכוננים לכניסה לשטח אוקראינה. בסוריה דווח כי רוסיה הציעה תגמול של בין 200 ל-300 דולר למתנדבים סורים שישמשו "כוח אבטחה" באוקראינה במשך חצי שנה. 

מסוק רוסי שהופל:

בשעה 00:14 נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי פרסם סרטון בחשבון הפייסבוק שלו, ובו הבטיח להעניש "את כל מי שחולל את הזוועות על אדמתנו במלחמה הזאת. לא נשכח ולא נסלח". זלנסקי הזכיר בנאומו את התענית, תקופת חגים נוצרית שהחלה בשבוע שעבר: "היום הוא יום ראשון של מחילה, אך איננו יכולים למחול על אלפי הקורבנות. אלוהים לא ימחל. לא היום, לא מחר, אף פעם. במקום מחילה, יהיה משפט".

זלנסקי התייחס גם להפצצות הרוסיות: "ברית המועצות לשעבר בנתה תשתיות ביטחוניות ומפעלים בתוך הערים, וכיום הם מצויים בסביבה עירונית רגילה. אלפי אנשים מועסקים בהם, ומאות אלפי אנשים מתגוררים בסמוך להם. זהו רצח, רצח בכוונה תחילה".

צפו בדבריו של זלנסקי:

ההפצצות על אוקראינה נמשכות. בשעה 04:48: דווח על כוחות רוסיים שפתחו במתקפה על הכפר טוזלי שנמצא במחוז אודסה. בשעה 05:17 דווח על אזעקות נשמעו בדקות האחרונות בקייב, ויניציה וצ'רניגוב.

קודם לכם בשעה 04:31 סוכנות הידיעות הרוסית "ריה", שמזוהה עם הקרמלין, דיווח על ירי גראדים שביצעו הכוחות האוקראיניים על כפר בו שוהה אוכלוסייה אזרחית.