אחרי סבב הפגישות: בנט שוחח שוב עם פוטין

היום ה-11 ללחימה בין רוסיה לאוקראינה: ראש הממשלה בנט שוחח עם נשיא רוסיה, קנצלר גרמניה ונשיא צרפת. רוסיה לישראל: "יודעים את מיקומו של הנשיא זלנסקי" | מחר שר החוץ לפיד יפגש עם בלינקן בלטביה

חדשות כיפה חדשות כיפה 06/03/22 19:46 ג באדר ב'

אחרי סבב הפגישות: בנט שוחח שוב עם פוטין
פוטין ובנט, צילום: Kobi Gideon/GPO

המלחמה באירופה נכנסה ליומה ה-11. העיר מריופול שוכנת בדרומה של אוקראינה והיא אחת מהערים שספגו את האש הכבדה ביותר מאז פרצה המלחמה. הבוקר (א') הוכרזה הפסקת אש שהופרה תוך שעה.  רוסיה ואוקראינה מאשימות זו את זו באחריות לכך. בתוך כך, על פי דיווחים שונים נמל התעופה בעיר ויניציה נהרס כליל וכי ישנם יותר מ-1.5 מיליון פליטים אוקראינים.

הקרמלין עדכן לפני שעה קלה כי בנט ופוטין שוחחו שוב. במשרד החוץ עדכנו כי שר החוץ יאיר לפיד יצא מחר לפגישת בזק מדינית עם מזכיר המדינה האמריקאי אנתוני בלינקן. הפגישה תתקיים מחר בשעות אחה"צ בריגה שבלטביה. גם בישראל אישרו את דבר השיחה והוסיפו כי בנט שוחח גם עם קנצלר גרמניה ונשיא צרפת.

בריאיון שהעניק לסוכנות הידיעות רויטרס, אמר ראש העיר מריופול ודים בויצ'נקו מהמרתף שממנו הוא מנהל את המאמצים להציל את העיר: "הם הורסים אותנו. הם עובדים באופן שיטתי כדי לוודא שהעיר נצורה. הם לא נותנים לנו אפילו את האפשרות לספור את הפצועים וההרוגים, כי ההפגזות לא פוסקות".

נשיא רוסיה פוטין שוחח עם נשיא טורקיה ארדואן, ועל פי הקרמלין הוא אמר לו כי רוסיה תפסיק את המבצע הצבאי שלה רק אם אוקראינה תפסיק להילחם ודרישותיה של מוסקבה ייענו. פוטין הוסיף כי המבצע מתנהל על פי התוכנית ועל פי לוח הזמנים, וכי הוא מקווה שצוות המשא ומתן האוקראיני ינקוט בגישה בונה יותר בשיחות.