הותר לפרסום המשטרה עצרה מספר ערבים בחשד להצתת ביתם ורכבם של משפחת יושובייב

שירות הביטחון הכללי ומשטרת ישראל עצרו ארבעה ערבים בחשד שהציתו את בית משפחת יושובייב בחודש שעבר בשכונת שמעון הצדיק | המשפחה: "דורשים שהביטחון היחסי בשכונה לאחר הקמת לשכתו של חבר הכנסת בן גביר - יישאר"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 06/03/22 14:06 ג באדר ב'

המשטרה עצרה מספר ערבים בחשד להצתת ביתם ורכבם של משפחת יושובייב
טל יושובייב לצד רכבו שנשרף, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

משטרת ישראל ושירות הביטחון הכללי פענחו את אירוע הצתת בית משפחת יושובייב, ידוי בקבוקי תבערה ואבנים, הצתות וגרימת הנזק לרכב המשפחה שאירעו בחודשים האחרונים בשכנות שמעון הצדיק-שייח' ג'ראח שבירושלים, כך הותר היום (א') לפרסום.

במהלך החקירה נעצרו ארבעה חשודים בחודש שעבר, ובימים האחרונים הוגשה נגדם הצהרת תובע לקראת כתבי אישום. מחקירת המשטרה עולה שהמעשים בוצעו על רקע לאומני. 

כך ניסו המחבלים לשרוף את בית משפחת יושובייב:

בתאריך 11.2 הושלכו בקבוקי תבערה לעבר בית משפחה בשמעון הצדיק שגרמו לשריפה ולנזק כבד לבית בליל שבת, שעה שלא היו אנשים בתוכו. בעקבות המקרה נפתחה חקירה ביחידה המרכזית של מחוז ירושלים יחד עם שב"כ.

בימים שלאחר מכן, נעצרו ארבעה חשודים ערבים תושבי מזרח ירושלים, בהם קטין, ובמהלך החיפוש בביתו של אחד החשודים, איתרו כוחות המשטרה תיק ובו בקבוקי תבערה מוכנים לשימוש. החשודים שנעצרו הועברו לחקירה משותפת של המשטרה והשב״כ, במהלכה נאספו ראיות, ממצאים ועדויות ובוצעו פעולות חקירה רבות ומגוונות. 

מהחקירה עולה כי על פי החשד, מעבר למקרה הצתת הבית בחודש שעבר, חלק מהחשודים היו מעורבים במספר מקרים נוספים שאירעו במהלך החודשים האחרונים באזור בהם: ידוי אבנים לעבר כוחות הביטחון, זריקת בקבוקי תבערה וירי זיקוקין, הצתות וגרימת נזק לרכב שחנה בסמוך לבית מגורים של יהודים בשכונה

עם השלמת מלאכת החקירה המשותפת של שב"כ וימ"ר מחוז ירושלים במשטרה, הוגשה נגדם הצהרת תובע על ידי הפרקליטות בדבר הכוונה להגיש נגדם כתבי אישום, ומעצרם הוארך עד מחר.

משפחת יושוביב: "דורשים שהביטחון היחסי בשכונה לאחר הקמת לשכתו של חבר הכנסת בן גביר יישאר"

לאחר מעצרם של מציתי ביתם, משפחת יושובייב בירכה את כוחות הביטחון: "הגיע הזמן שהמשטרה והשב''כ יפעלו שיהודים יוכלו ללכת בביטחון בירושלים ובשכונת שמעון הצדיק בפרט, לא ייתכן שרק לאחר הקמת לשכה של חבר כנסת בשכונה כוחות הביטחון נזכרו לתפוס את המחבלים המציתים.
זהותם של המציתים הייתה ידועה למשטרה עוד לפני המעשה, המשטרה הייתה צריכה לעצור אותם לפני ולא לאחר מעשה. אנו דורשים שהביטחון היחסי שהושרה בשכונה לאחר הקמת לשכתו של חבר הכנסת בן גביר יישאר וימשך".

מפקד מחוז ירושלים, ניצב דורון תורג׳מן אמר כי החקירה שנוהלה בשיתוף פעולה של חוקרי ימ״ר ירושלים ושב״כ, הובילה לפענוח, אותו הגדיר "משמעותי" - של האירועים. "מדובר במעשים חמורים שבוצעו על רקע לאומני ושיכלו להוביל לפגיעה בנפש. בהתאם, הושקעו מאמצים רבים במישור הגלוי והסמוי, במטרה לאתר, לעצור ולהעמיד לדין את המעורבים תוך הגברת הפעילות המשטרתית המודיעינית והמבצעית שלנו במקום. ידע כל מפגע, פורע חוק ועבריין אלים, שידנו הארוכה תגיע אליו ותבוא איתו חשבון".