פיגוע דקירה בעיר העתיקה בירושלים: שני שוטרים נפגעו באורח קל-בינוני

מחבל כבן 19, ערבי ממזרח ירושלים שלף סכין ודקר שוטרים שהיו ממוקמים בשער חוטה בעיר העתיקה בירושלים. שוטרי מרחב דוד של מחוז ירושלים חתרו למגע, הגיבו לעברו בירי ונטרלו את המחבל | מפקד המחוז: "תגובתם המהירה של השוטרים הביאה לסיום מהיר של האירוע"

חדשות כיפה חדשות כיפה 06/03/22 07:51 ג באדר ב'

פיגוע דקירה בעיר העתיקה בירושלים: שני שוטרים נפגעו באורח קל-בינוני
צילום: דוברות המשטרה

לפנות בוקר אחרי השעה 04:30 מחבל כבן 19, ערבי ממזרח ירושלים, עשה דרכו לעבר שוטרים שהיו ממוקמים בשער חוטה בעיר העתיקה בירושלים, שלף סכין ודקר את אחד מהם. 

שוטרי מרחב דוד של מחוז ירושלים חתרו למגע, הגיבו לעברו בירי ונטרלו את המחבל. כתוצאה מפיגוע הדקירה שני שוטרים נפגעו באורח קל-בינוני ופונו לקבלת טיפול רפואי.

כוחות רפואה שהגיעו למקום קבעו את מותו של המחבל. כוחות משטרה נוספים הגיעו תוך זמן קצר למקום וחבלן המשטרה ביצע פעולות מקצועיות לזיכוי הזירה. כוחות משטרה גדולים הוזעקו למקום והחלו באיסוף ממצאים בזירה.

מיד לאחר הפיגוע, קיים מפקד מחוז ירושלים ניצב דורון תורג'מן הערכת מצב מיוחדת יחד עם המפקדים בזירת הפיגוע. במהלך הערכת המצב אמר מפקד מחוז ירושלים: ״הפיגוע לפנות בוקר הוא תזכורת נוספת לאיומים עמם מתמודדים שוטרי משטרת ישראל בירושלים בשגרת הפעילות המבצעית. תגובתם המהירה של השוטרים שהשיבו בירי לעבר המחבל, הביאה לנטרולו המיידי ולסיום מהיר של האירוע. עלינו להמשיך להיות דרוכים ומוכנים בכל שעות היממה, להגיב בנחישות לכל איום, ולפעול נגד כל מי שיפגע בשוטרים או אזרחים למען ביטחון אזרחי ישראל״.

בהמשך הבוקר הגיע מפקד מחוז ירושלים לבית החולים הדסה עין כרם, שם שוחח עם אחד השוטרים שנפצעו במהלך פיגוע הדקירה.

איסוף ממצאים מזירת הפיגוע

איסוף ממצאים מזירת הפיגוע צילום: דוברות המשטרה

צילום: דוברות המשטרה