מלחמה באירופה

לא עומדים מנגד: ישראל תקים בית חולים שדה באוקראינה

בעקבות הפגיעה במערך הבריאות האוקראיני, משרדי הבריאות והחוץ הישראלים יקימו בית חולים שדה שיכלול מחלקות אשפוז, מיון ויולדות ואף יעשה שימוש בטכנולוגיות רפואה מרחוק. "מבצעים את החובה המוסרית שלנו", אמר השר הורוביץ

ישי אלמקייס ישי אלמקייס, חדשות כיפה 05/03/22 21:16 ב באדר ב'

לא עומדים מנגד: ישראל תקים בית חולים שדה באוקראינה
ישראל תקים בית חולים שדה באוקראינה. צוותי רפואה בלחימה, צילום: ללא

התקיפות הרוסיות באוקראינה מביאות לנפגעים רבים, כאשר יחד עם הפגיעה במערך הבריאות ובמבני ציבור, במקרים רבים פצועים וחולים אינם זוכים לקבלת טיפול רפואי מיטבי. בניסיון לתת מענה בתחום זה, ישלחו בשבוע הבא משרדי החוץ והבריאות משלחת רפואית ישראלית לאוקראינה, שתקים שם בית חולים שדה. בית החולים שדה יופעל באמצעות המרכז הרפואי שיבא, שירותי בריאות כללית וצוותים רפואיים של בתי חולים נוספים. 

בית החולים השדה של מדינת ישראל יפעיל באוקראינה מחלקות אשפוז לילדים ומבוגרים, מיון, חדר לידה ומרפאה לרפואה ראשונית, וייעשה שימוש גם בטכנולוגיות מתקדמות של רפואה מרחוק.

שר הבריאות ניצן הורוביץ אמר: "אנחנו מבצעים את החובה המוסרית שלנו, מגבירים את הסיוע ההומניטירי ומושיטים עזרה לעם האוקראיני. משרד הבריאות שלח מטוסים עם ציוד רפואי ותרופות, וכעת נקים גם בית חולים שדה לסיוע לפליטים בשטח. משרד הבריאות ומדינת ישראל מתייצבת בצורה ברורה לצד העם האוקראיני. נמשיך לסייע ככל שידרש להצלת חיים של אזרחים שעולמם חרב עליהם ברגע אחד. תודה למרכז הרפואי שיבא, לקופת חולים כללית ולכל הצוותים הרפואיים מכל קצוות הארץ שמוכיחים שוב אומץ ומסירות מלאה להצלת חיי אדם בכל מקום בעולם. תוך שעות ספורות התייצבתם למשימה הלאומית באופן מעורר השראה והוכחתם שוב כי יש למדינת ישראל על מי לסמוך ובמה להתגאות". 

כך ייראה בית חולים שדה באוקראינה

כך ייראה בית חולים שדה באוקראינה צילום: דוברות שיבא

מנהל המרכז הרפואי שיבא, פרופ' יצחק קרייס הוסיף: "זוהי חובתנו האישית, המקצועית והלאומית כלפי כל אדם באשר הוא אדם. יש לנו האמצעים והיכולת ואל לנו לעמוד מנגד".

"במסגרת המשלחת המתגבשת שתצא לטיפול בפליטים באוקראינה, הכללית לקחה על עצמה את הטיפול בילדים על ידי הצוותים המצוינים של  בית החולים שניידר", אמרה רות רלב"ג, מנכלית כללית שירותי בריאות: "כללית תשתלב בסיוע נוסף עם כלל בתי החולים שלנו. אשר נרתמו באופן מיידי ואל המשלחת יצטרפו צוותים רפואיים נוספים  על פי הצרכים בשטח".