מלחמה באירופה

אחרי שהמריא בשבת ונפגש עם פוטין בקרמלין: בנט ממשיך לגרמניה

ראש הממשלה נפגש עם נשיא רוסיה במטרה להגיע להפסקת אש באוקראינה. המהלך תואם עם ארצות הברית ומדינות המערב. לאחר הפגישה שארכה 3 שעות - המריא בנט לפגישה עם קנצלר גרמניה בברלין

חדשות כיפה חדשות כיפה 05/03/22 19:02 ב באדר ב'

אחרי שהמריא בשבת ונפגש עם פוטין בקרמלין: בנט ממשיך לגרמניה
פוטין ובנט בפגישתם במוסקבה בחודש אוקטובר האחרון, צילום: Kobi Gideon/GPO

ברקע המשך הלחימה והתקיפות הרוסיות באוקראינה, המריא הבוקר (שבת) ראש הממשלה נפתלי בנט למוסקבה, והוא נפגש בשלוש השעות האחרונות עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין, זאת בהמשך לשיחה המוקדמת שערכו השניים ביום רביעי בנוגע למצב הקשה באירופה. לאחר תום הפגישה, המריא בנט לברלין, שם ייפגש עם קנצלר גרמניה אולף שולץ. 

כזכור, בנט הציע לפוטין לתווך בין רוסיה לאוקראינה בניסיון להרגעת המצב אך נענה בשלילה. בפגישה שמתנהלת כעת בקרמלין, משתתף גם שר הבינוי והשיכון, זאב אלקין, שמסייע בתרגום. טיסתו של בנט למוסקבה היא היסטורית במספר רבדים. הראשון - טיסה רשמית ראשונה אי פעם של ראש ממשלת ישראל במהלך השבת, והשנייה - ראש המדינה הראשון שמגיע למוסקבה מאז החלו הקרבות באוקראינה, לפני 10 ימים.

את ראש הממשלה מלווים בביקור ראש המל"ל ד"ר איל חולתא, היועצת המדינית שמרית מאיר ודובר ראש הממשלה מתן סידי. גורמים בכירים אמרו הערב כי לשכת ראש הממשלה עדכנה מראש את הממשל האמריקני בנוגע לפגישה עם פוטין, כאשר גורם המעורה בפרטים אמר כי הבית הלבן נתן את ברכתו לכך.