מלחמה באירופה

כובתה השריפה שפרצה בסמוך לתחנת הכוח הגרעינית באוקראינה

היום התשיעי: באוקראינה מאשימים כי צבא רוסיה ביצע הפגזה שהובילה לשריפה במתחם תחנת הכוח זפוריז'יה, התחנה הגרעינית הגדולה באירופה | אמש אמר פוטין: "המבצע המיוחד באוקראינה מתנהל על פי התוכנית", זלנסקי ביקר את מדיניות בנט

חדשות כיפה חדשות כיפה 04/03/22 07:18 א באדר ב'

כובתה השריפה שפרצה בסמוך לתחנת הכוח הגרעינית באוקראינה
זלנסקי. מודאג, צילום: shutterstock

היום התשיעי למלחמה בין רוסיה לאוקראינה: שריפה שפרצה הלילה בתחנת הכוח הגרעינית הגדולה ביותר באירופה איימה על המתקן, ולאחר מכן שירותי החירום באוקראינה אישרו כי השריפה שפרצה סמוך לתחנת הכוח הגרעינית ז'פוריז'יה כובתה. השריפה פרצה במתקן אימונים הסמוך למפעל, בעקבות תקיפה של הרוסים.

פוטין: "נהרוס את האנטי-רוסיה הזו"

בנאומו אמש (ה') אמר פוטין: "כל משפחות החיילים שנפלו בקרב יקבלו את הקצבה ההולמת ויוענקו תשלומים נוספים לאנשי הצבא המשתתפים במבצע. כל המשתתפים יקבלו תגמולים נוספים גם על פציעות, חייל שלא יוכל להמשיך להילחם יקבל 2.9 מיליון רובל. נזכור את הנופלים, נסייע למשפחותיהם ולהשכלת ילדיהם".

פוטין הוסיף ותקף: "נהרוס את האנטי-רוסיה הזו שנוצרה על-ידי המערב, הרוסים והאוקראינים הם עם אחד. הכוחות האוקראיניים לקחו אלפי אזרחים זרים בשבי, כולל סטודנטים. החיילים שלנו יצרו מסדרונות הומניטריים כדי שאזרחים יוכלו לברוח, אבל לאומנים אוקראינים חוסמים אותם. הכוחות האוקראיניים משתמשים באזרחים כמגנים אנושיים, המבצע המיוחד באוקראינה מתנהל על פי התוכנית".

זלנסקי בביקורת על בנט

מנגד, נשיא אוקראינה זלינסקי אמר היום לעיתונאים כי ״צבא רוסיה גדול פי 10 מצבא אוקראינה. הם הביאו משרפות ניידות כדי לא לדווח על הרוגים. החיילים הרוסים שהגיעו להילחם פה צעירים מאוד. אני לא רוצה שישרפו אותם במשרפות. אם היו אומרים לי להניח את הנשק ולעבור לצד השני לא הייתי מסכים. אנחנו מגינים על המולדת שלנו״.

זלנסקי גם העביר ביקורת על בנט ואמר: "ראיתי תמונה יפה. חסידים ליד הכותל המערבי. כולם עטופים בדגלי אוקראינה. הם התפללו ואני מודה להם. דיברתי עם הנהגת ישראל, יש לנו יחסים לא רעים אבל הדברים נבחנים בעת צרה. לא הרגשתי שראש ממשלת ישראל עטוף בדגל שלנו״.