בלעדי שרת החינוך שאשא ביטון לכיפה: אישה בראשות בני עקיבא - צעד חשוב ומשמעותי

יפעת שאשא ביטון אמרה לחדשות כיפה כי לאחר 93 שנות קיום של תנועת בני עקיבא, הגיעה הזמן שתעמוד בראשה אישה, וכי צעד שכזה יבטא "התייחסות שוויונית" | חברת הכנסת וולדיגר: "אישה כמזכ"לית בני עקיבא תהיה טובה יותר מגבר"

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 02/03/22 20:22 כט באדר א'

שרת החינוך שאשא ביטון לכיפה: אישה בראשות בני עקיבא - צעד חשוב ומשמעותי
שאשא ביטון, צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

חברי ועדת האיתור לבחירת מזכ"ל חדש לתנועת הנוער הדתית הגדולה בישראל, בני עקיבא, יכריעו עד פסח מי יחליף את המזכ"ל הנוכחי, יאיר שחל. בשבועות האחרונים נשמעות קריאות למנות אישה לתפקיד, מהלך שייחשב להיסטורי בשל העובדה שבראש התנועה מעולם לא עמדה אישה.

הערב (ד') אנחנו מביאים את התייחסותה של שרת החינוך יפעת שאשא ביטון בנושא. ל"חדשות כיפה" היא אמרה כי "יותר ויותר נשים תופסות עמדות מפתח בחברה הישראלית, ומשמשות דוגמה לנערות וילדות ברחבי הארץ".

שרת החינוך הוסיפה כי "אם אחרי 93 שנות קיומה של תנועת בני עקיבא המפוארת, תיבחר אישה ראויה להוביל את התנועה, זה יהיה צעד חשוב ומשמעותי המבטא התייחסות שוויונית. אין לי ספק שזה יהיה רגע מרגש שהשפעתו תורגש עוד שנים קדימה". 

וולדיגר: "יש לנשים את היכולת לעצור ולחשוב לעומק ולעשות שינויים":

מוקדם יותר, בריאיון מיוחד, התייחסה לסוגיה חברת הכנסת מיכל וולדיגר: "לא הייתה אישה בתפקיד הזה מעולם. אני מצפה ומקווה שהוועדה שיושבת על המדוכה והולכת לבחור את המזכ"ל או המזכ"לית הבאה, בהחלט תדע לעשות את הבחירה הנכונה ולהסתכל מה נכון לתנועה. אני רוצה, מאמינה ומקווה שאכן תבואנה נשים, כי חשוב שיהיו שם בבחירה, והגיע הזמן שמישהו יעשה חשיבה מה הנוער צריך, ויש לנשים את היכולת לעצור ולחשוב לעומק ולעשות שינויים".

"לדעתי אם יגיעו לרשימה האחרונה גבר ואישה, עם כישורים די דומים אבל לגבר יש קצת יותר ניסיון, הייתי מעדיפה שייקחו את האישה, יש לה את הכישורים והיא יכולה בקלות להתקדם ולרכוש את הניסיון וזה יהיה רק טוב לתנועה". 

וולדיגר הדגישה: "אם יש פערים עצומים אז בוודאי שצריך לקחת את הטוב ביותר ומי שהכי מתאים. אבל בכל צורה אחרת שבאה אישה כשהפגם היחידי הוא שאין לה ניסיון מספיק אז בוודאי שצריך לקחת אותה ואין לי ספק שהיא תוכל להביא את התנועה למקומות שכולנו רוצים שהיא תגיע לשם".