חברת הכנסת מיכל וולדיגר: "אישה כמזכ"לית בני עקיבא תהיה טובה יותר מגבר"

חברת הציונות הדתית מתייחסת בריאיון לכיפה לסוגיית בחירת אישה לראשות תנועת הנוער הדתית הגדולה בישראל וטוענת כי נשים יכולות להוביל את התנועה למקומות טובים יותר: "אישה בראש בני עקיבא זה חלום שיכול להתגשם"

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 02/03/22 14:55 כט באדר א'

חברת הכנסת מיכל וולדיגר: "אישה כמזכ"לית בני עקיבא תהיה טובה יותר מגבר"
מיכל וולדיגר, תומכת במינוי אישה למזכ"לית בני עקיבא, צילום: Olivier Fitousi/Flash90

תנועת הנוער הדתית הגדולה בישראל מחפשת מזכ"ל חדש בתקופה האחרונה, כאשר הקריאה הבולטת שמלווה את עבודת ועדת האיתור דוחפת למינוי אישה לתפקיד - לראשונה בהיסטוריה ואחרי 93 שנה. 

יש לנשים את היכולת לעצור ולחשוב לעומק ולעשות שינויים

ריאיון מיוחד לכיפה, התייחסה חברת הכנסת מהציונות הדתית מיכל וולדיגר לסוגיה: "לא הייתה אישה בתפקיד הזה מעולם. אני מצפה ומקווה שהוועדה שיושבת על המדוכה והולכת לבחור את המזכ"ל או המזכ"לית הבאה, בהחלט תדע לעשות את הבחירה הנכונה ולהסתכל מה נכון לתנועה. אני רוצה, מאמינה ומקווה שאכן תבואנה נשים, כי חשוב שיהיו שם בבחירה, והגיע הזמן שמישהו יעשה חשיבה מה הנוער צריך, ויש לנשים את היכולת לעצור ולחשוב לעומק ולעשות שינויים".

"התנועה הזאת כל כך חשובה, היא הייתה כל עולמי וכל ביתי ועשתה כל כך הרבה עבור עם ישראל ומדינת ישראל", חשפה וולדיגר והדגישה: "אז אישה בראש זה חלום שבהחלט יכול להתגשם". 

אם יגיעו לרשימה האחרונה גבר ואישה, עם כישורים די דומים אבל לגבר יש קצת יותר ניסיון, הייתי מעדיפה שייקחו את האישה

מה הסיבה שכל כך הרבה שנים לא ראינו אישה בראשות התנועה?

אני מניחה שזה מורכב ואני לא יודעת מי בוועד הבוחר, אבל נשים לצערי לא הגיעו עד לאחרונה לתפקידים מאוד בכירים, ותמיד מחפשים ניסיון אז אוטומטית הן נפסלות כי אין להן את הניסיון הניהולי החשוב שיש לכאורה לגברים. לדעתי אם יגיעו לרשימה האחרונה גבר ואישה, עם כישורים די דומים אבל לגבר יש קצת יותר ניסיון, הייתי מעדיפה שייקחו את האישה, יש לה את הכישורים והיא יכולה בקלות להתקדם ולרכוש את הניסיון וזה יהיה רק טוב לתנועה. 

"אני מאמינה שאישה תוכל לעשות את התפקיד, לא רק שלא פחות טוב אלא אפילו טוב יותר מאשר גבר"

אם יש פערים עצומים אז בוודאי שצריך לקחת את הטוב ביותר ומי שהכי מתאים. אבל בכל צורה אחרת שבאה אישה כשהפגם היחידי הוא שאין לה ניסיון מספיק אז בוודאי שצריך לקחת אותה ואין לי ספק שהיא תוכל להביא את התנועה למקומות שכולנו רוצים שהיא תגיע לשם. 

בתחילת השבוע פורסם בכיפה סיפורה של שירת מלאך, שחשפה כי הגישה ב-2016 מועמדות לתפקיד מזכ"לית בני עקיבא אך בוועדה הרגישה שהיא שימשה רק כעלה תאנה: "אני מקווה שזה לא יהיה הפעם. אנחנו הנשים יותר מ-50 אחוז מהאוכלוסייה, הקול צריך להישמע וזה נכון. צריך להיות פה משהו יותר הוליסטי וגדול. אנחנו הנשים שונות מהגברים, כך אני מאמינה, אולי בניגוד לחברי כנסת אחרים - שוות אך שונות, ויש לנו צורת חשיבה אחרת, וחשוב לקבל ולראות. אני מאמינה שאישה תוכל לעשות את התפקיד, לא רק שלא פחות טוב אלא אפילו טוב יותר מאשר גבר".