בנט וקנצלר גרמניה הכריזו על שיתוף פעולה אסטרטגי בין המדינות

קנצלר גרמניה שולץ מבקר בישראל, וראש הממשלה בנט הכריז על שיתוף פעולה אסטרטגי בין ישראל וגרמניה: "קפיצת מדרגה גדולה למערכת היחסים"

חדשות כיפה חדשות כיפה 02/03/22 13:25 כט באדר א'

בנט וקנצלר גרמניה הכריזו על שיתוף פעולה אסטרטגי בין המדינות
בנט ושולץ, צילום: קובי גדעון/ לע"מ

ביקור ראשון בישראל: נפתלי בנט, וקנצלר גרמניה, אולף שולץ, נפגשו היום (ד') במרכז "יד ושם" להנצחת השואה, במסגרת ביקורו הראשון של הקנצלר בישראל בתפקידו. הקנצלר נחת אתמול (ג') בישראל על אף הלחימה המתעצמת בין רוסיה לאוקראינה. ראש הממשלה והקנצלר פתחו את הביקור בסיור שמועבר ע"י ד"ר דוד זילברקלנג, היסטוריון בכיר במכון לחקר השואה.

לאחר הביקור התקיימה מסיבת עיתונאים, בה אמר בנט: "אדוני הקנצלר, ברוך הבא לירושלים. אני שמח מאוד שבחרת להגיע אלינו, לישראל, באחת התחנות הראשונות שלך כקנצלר גרמניה. זה לא מובן מאליו. שנינו התחלנו את היום ב'יד ושם', המקום שמזכיר לנו את הפצע שיושב בבסיס היחסים בין ישראל לגרמניה. היחסים האלה עברו כברת דרך מאז דוד בן גוריון ואדנהאוור והם איתנים מתמיד. יחד נעמיק ונרחיב אותם".

בנט בישר על שיתוף הפעולה ואמר: "היום אני גם שמח לבשר שהקנצלר ואני סיכמנו על יצירת שיתוף פעולה אסטרטגי חדש בין מדינת ישראל לבין גרמניה. זה פורמט של דיאלוג שיקרה פעמיים בשנה בענייני ביטחון ועניינים מדיניים. אני חושב שזאת קפיצת מדרגה גדולה למערכת היחסים שלנו".

"אדוני הקנצלר, אתה מגיע לכאן בזמן הרה גורל ורגיש מאוד. שוחחנו כעת ארוכות על המצב באוקראינה. החובה שמוטלת עלינו כמנהיגים היא לעשות הכל כדי לעצור את שפיכות הדמים, ולהביא את ההתרחשות כמה שיותר מהר משדה הקרב לחדרי המשא ומתן. עוד לא מאוחר לכך".

"אנחנו לצערי בישראל לימודי מלחמות. המחיר שלהן הוא גדול, כפי שאנחנו כבר רואים. למרבה הצער זה עלול להיות הרבה יותר גרוע. מדינת ישראל עומדת לצד העם באוקראינה, שלחנו סיוע הומניטרי רב - שלושה מטוסים, עם 100 טון ציוד, רובו ציוד רפואי - ואנחנו נחושים להמשיך ואפילו לעשות יותר", חתם.