שגריר ארצות הברית ביקר בזולה של חצרוני ונתן סולו דרבוקה

שגריר ארצות הברית בישראל, תומאס ניידס, הגיע לביקור במרכז הנוער ה'זולה של חצרוני'. בשיא הביקור התיישב השגריר בין הנערים ושר עמם בליווי תיפוף בדרבוקה: "אם הוא לא היה שגריר הוא יכול היה להיות אחלה מתופף"

חדשות כיפה חדשות כיפה 02/03/22 08:59 כט באדר א'

שגריר ארצות הברית ביקר בזולה של חצרוני ונתן סולו דרבוקה
השגריר והדרבוקה, צילום: OU ישראל

ביקור מיוחד נערך במרכז העיר ירושלים בליל יום חמישי, כאשר תומאס ניידס, שגריר ארצות הברית בישראל, הגיע לביקור במרכז הנוער ה'זולה של חצרוני' המיועד עבור נערות ונערים מתמודדים ונמצא סמוך לכיכר ציון בירושלים.

הזולה של חצרוני הוא מועדון נוער הנמצא במרכז ירושלים, ומיועד להוות בית חם לנוער במצוקה, בעיקר מבתים דתיים. הזולה הוקמה בשנת 2001 על ידי 'OU ישראל' והראל חצרוני ובכל שנה עוברים בה כ-4,500 בנות ובני נוער החווים תהליך ממנו הם יוצאים עם חוסן איתן להמשך החיים.

במהלך השעות שקדמו לביקור עלה החשש כי בעקבות אירועי המלחמה בין רוסיה לאוקראינה הביקור יאלץ להידחות אך אנשי השגרירות שידעו על חשיבות הביקור עשו כל מאמץ ואכן הביקור התקיים במועד שנקבע מראש.

את הסיור לשגריר בזולה ערך מנכ"ל OU ישראל, הרב אבי ברמן, שסקר בפני השגריר את ההיסטוריה של המקום מאז קם בהחלטה אישית של הראל חצרוני עד לימים אלו בהם מרכז הנוער הפך לאימפריה ולמוסד ירושלמי עם צוות איכותי ומקצועי העושה פלאות בתחום. לביקור הצטרפו יהודה ניוברגר- יו״ר הוועד המנהל של ה-OU, סטוארט הרשקוביץ - חבר הוועד המנהל של OU ישראל ונתן דיאמנט - נציג OU בוושינגטון.

מנהלי הזולה לא עדכנו מראש  את הנערים על הביקור הצפוי מה שהפך את הביקור להפתעה גדולה עבור משתתפי הזולה. "איזה שגריר מדליק" התלהבה א. מהשומרון, "הצטלם בכיף עם מי שביקש וישב אתנו לשיר ולנגן, אני חושבת שאם הוא לא היה שגריר הוא יכול היה להיות אחלה מתופף", אומרת א. בחיוך וכמובן מציינת שהיא כבר מסודרת בסלפי עם השגריר. צ. נער ממרכז ירושלים התלהב אף יותר, "לא מדובר בעוד אורח, מדובר בשגריר ארצות הברית שבא לפגוש אותנו, וואו, זה חתיכת כבוד". 

השגריר ניידס התרשם דווקא מהפשטות אותו מקרין המקום וכיצד מקום בסגנון זה סוחף לעברו בני נוער כה רבים. השגריר הסתובב בין הנערים, לחץ את ידם ושוחח עמם על התהליך אותו הם עוברים. לאחר מכן הפתיע השגריר והתיישב לצד הנערים היושבים סביב נרות דולקים והצטרף לשירה עמם, בשלב מסוים אף נטל את הדרבוקה מאחד המנגנים והפתיע בקצב לא רע בכלל.

לאחר פגישת עבודה עם מנכ"ל OU ישראל וצוות המקום בחר השגריר ניידס להתיישב שוב לשירה עם הנערים שהקדישו לו את השיר 'הבאנו שלום עליכם' והוא מצידו השיב בתיפוף מקצועי. השגריר סיכם את הביקור כי התרגש מאוד מהמקום ומהפעילות, לדבריו היה נשאר עוד שעות ארוכות במקום לולא סדר יומו העמוס.

הרב אבי ברמן, מנכ"ל OU ישראל: "התכבדנו בביקורו של שגריר ארצות הברית בישראל, מר תומאס ניידס, השגריר ראה את המקום והתרשם מהקשר העמוק של יהדות ארצות הברית עם ישראל ומהעשייה המבורכת הנעשית במקום בזכות סיוע יהודי אמריקה. רוצה להודות לשגריר כי על אף התקופה העמוסה בה אנו נמצאים פינה את זמנו לביקור מיוחד זה".