להציל את הנוער הדתי שבשוליים: "הזולה של חצרוני" תתפשט ברחבי הארץ

הבית החם לנוער דתי שנשר מהמסגרות השונות, שפועל כיום ב"כיכר החתולות" בירושלים, יועתק ויוקם בערים נוספות כדי לבלום את התדרדרות הנוער שנדחה מהמשפחה והקהילה הדתית

חדשות כיפה נטעאל בנדל, כיפה 01/05/13 16:56 כא באייר התשעג

להציל את הנוער הדתי שבשוליים: "הזולה של חצרוני" תתפשט ברחבי הארץ
austinANOMIC-cc-by-nd, צילום: austinANOMIC-cc-by-nd

בשבוע האחרון קיבלו מפעילי ”הזולה של חצרוני“ עשרות פניות מרחבי הארץ להעתקת המודל המוצלח מירושלים אל ערים נוספות. סערת הפניות החלה בעקבות הרצאה שנשא ד"ר שרגא פישרמן בה הציג מחקר שערך בקרב בוגרי ה“זולה“.

”הזולה של חצרוני“ הינו בית חם לנוער דתי שנשר מהמסגרות השונות ומצא עצמו ברחוב, דחוי מצד המשפחה והחברה. המקום פועל זה מספר שנים ב“כיכר החתולות“ בירושלים, בו פועלים מדריכים רבים, חלקם בוגרי ”הזולה“ בעצמם, המנסים לשקם את חייהם של בני הנוער במקום.

בכנס עמדו"ת שהתקיים בשבוע שעבר בקמפוס רחובות של מכללת אורות ישראל, הציג החוקר ד"ר שרגא פישרמן את ממצאיו ממחקר שערך בקרב בוגרי ”הזולה“, בו הוכיח כי הכלים אותם מקבלים החניכים גורמים להם לחזור אל דרך המלך ולמסלול חיים נורמטיבי.

בעקבות ההרצאה, התקבלו במשרדי עמותת OU ישראל, לה שייכת ”הזולה“, פניות רבות מצד הורים, מחנכים וגורמים שונים להקים סניפים נוספים ברחבי הארץ, בפריפריה בריכוזי אוכלוסייה דתית. "הבעיה שהזולה מנסה לפתור, רק הולכת ומחמירה", מסביר אבי ברמן מנכ"ל ה-OU, "הזולה מבחינתנו היא מקום של צמיחה והיא הפתרון לתופעה כואבת זו. עלה צורך מן השטח ל'זולות' נוספות ואנחנו עושים את מירב המאמצים על מנת לענות על צורך זה".

"כנס עמדות השביעי שנושאו היה 'החברה הישראלית בין היבדלות לסולידריות', שב והוכיח שאין להפריד תאוריה מפרקטיקה"' הדגיש הרב פרופ' נריה גוטל, נשיא מכללת "אורות ישראל". לדבריו, "המחקר הוא תשתית ליישום הלכה למעשה, בכל תחום ובוודאי ביחס לצעירינו".

לפניות לכתב נטעאל בנדל - desk@kipa.co.il