תערוכה חדשה מציוריו של הדר גולדין נחנכה בבניין מטכ"ל

סגן הדר גולדין היה ידוע בכשרונו האומנותי, ובבניין מטכ"ל שבקריה בתל אבי נחנכה תערוכה מציוריו. "הצגת התערוכה היא הזדמנות לחשוף את מפקדי וחיילי צה"ל ליצירות המיוחדות והסיפור שהן מספרות", אומרת ראש ענף איתור נעדרים במערך הנפגעים

חדשות כיפה חדשות כיפה 28/02/22 17:22 כז באדר א'

תערוכה חדשה מציוריו של הדר גולדין נחנכה בבניין מטכ"ל
צילום: דובר צה"ל

אתמול (א') נפתחה בבניין מטכ"ל שבקריה תערוכה ייחודית בצה"ל. בתערוכה יוצגו ציוריו ואיוריו של סגן הדר גולדין ז"ל, כמו גם תערוכה דיגיטלית אודות ששת השבויים והנעדרים של צה"ל - רס"ל צביקה פלדמן, רס"ל יהודה כץ, רס"ן רון ארד, סמ"ר גיא חבר, סמ"ר אורון שאול וסגן הדר גולדין ז"ל. כך דווח באתר צה"ל.

"עד כה הוצגו ציוריו של הדר במקומות שונים בארץ ובעולם", אומרת ראש ענף איתור נעדרים במערך הנפגעים, סא"ל עדי יוריש, "בבניין האופרה, בניין האו"ם, המוסד, ובעיריות ומועצות אזוריות שונות. הצגת התערוכה היא הזדמנות לחשוף את מפקדי וחיילי צה"ל ליצירות המיוחדות והסיפור שהן מספרות".

"הזדמנות לתת במה לסיפורם של השבויים"

"עם קבלת ההחלטה", היא מספרת, "היה לנו ברור שזו הזדמנות לתת במה לסיפורם של השבויים והנעדרים, והוספנו לתערוכה המרכזית גם תערוכה אינטראקטיבית שיצר חיל החינוך והנוער, אודות ששת החיילים השבויים והנעדרים".

"בתערוכה הדיגיטלית יהיה מידע על כל אחד מהחיילים וסיפורם האישי, כמו גם עלון הסבר וקישור לפודקאסט ייחודי שיגולל את סיפורם. כך כל באי התערוכה יוכלו להיחשף וללמוד עליהם, בנוסף לצפייה המרתקת והמרגשת ביצירות האמנות של סגן גולדין, שהיה אמן מוכשר ומלא רגש".

הדר ז"ל היה לוחם וקצין מוכשר, והיה ידוע בכישרונו האומנותי. הוא הותיר אחריו אוצר של יצירות פרי מכחולו. סיפורו האישי מתבטא באמנות שלו. הדר ז"ל נהג לומר: "בחיים יש לך שתי אפשרויות, להתעסק בעצמך או לעשות דברים גדולים".

"ההזדמנות להציג פרויקט כל כך מיוחד, ולספר את סיפורם של החיילים שלנו, היא מרגשת מאין כמותה. יש כאן הזדמנות ללמוד אודותם ולומר 'צה"ל מחויב להחזיר את חייליו הביתה'. התערוכה, כמו השם שנבחר לה, מסמלת עבורנו חובה, השראה ותקווה".

"הדר הבין היטב על מה אנחנו נלחמים"

"בקיץ 2014 סגן הדר גולדין ז״ל וחבריו שיצאו עימו למבצע ׳צוק איתן׳, ביקשו להגן על חירותנו ועצמאותנו, על שלומנו וביטחוננו, ולא פחות מכך על ערכינו", אמר ראש אכ"א, אלוף יניב עשור, "הדר הבין היטב על מה אנחנו נלחמים. הוא היה חדור שליחות להבטיח את ניצחון הטוב על מחבלי חמאס. ביקרתי בבית משפחת גולדין, ראיתי את הציורים של הדר והתרשמתי מהכישרון המיוחד שהיה לו. הרגשתי שאני זוכה להכיר אותו יותר, ללמוד עליו, לגעת בעולמו הפנימי".

"התערוכה המוצגת כאן מאפשרת לנו הצצה לסוג של יומן אישי, המבטאת את אישיותו הייחודית של הדר כאדם יוצר ששורשיו נטועים עמוק באהבת ישראל, בתורת ישראל ובארץ ישראל. אנו שמחים וגאים לחנוך את תערוכת הציורים, כאן, מקום שעוברים בו אלפי אנשים מדי יום. זהו הלוחם הישראלי במיטבו. חייל הוא אדם יקר, אח, חבר ושותף. איננו שוכחים אף פעם את השבויים והנעדרים שלנו. יש לנו חובה מוסרית כלפיהם, כלפי האתוס שלנו, כלפי משפחותיהם וכלפי המשרתים בצה״ל. להחזיר אותם הביתה״.