מכות, דחיפות וחבטות: כתב אישום נגד אם ובתה שניהלו גן בפתח-תקווה

כתב אישום חמור ביותר מגולל מעל מ-200 האשמות כנגד בעלת הפעוטון "הלולי של אורלי" ובתה בגין התעללות בקטינים | מהפרקליטות נמסר "אירועים קשים שהדעת של כל אדם נורמטיבי אינה סובלת"

חדשות כיפה חדשות כיפה 28/02/22 10:21 כז באדר א'

מכות, דחיפות וחבטות: כתב אישום נגד אם ובתה שניהלו גן בפתח-תקווה
גן ילדים. אילוסטרציה, צילום: פלאש 90

הפרקליטות הגישה היום (ב') לבית המשפט כתב אישום כנגד בעלת גן הפעוטות "הלולי של אורלי" בפתח תקווה, אורלי דווידוביץ' (55) ונגד בתה, דניאל ליבוביץ' (32) אשר שימשה סייעת בגן, בגין ריבוי עבירות של התעללות בקטין חסר ישע בידי אחראי. כתב האישום מגולל מאות מקרים בהם השתיים, אשר הפעילו גן שיועד לפעוטות בגילאים שנה עד שלוש, התעללו ותקפו באופן תדיר, ביחד ולחוד את הקטינים אשר היו תחת אחריותן.

הסייעת דניאל לייבוביץ' נאשמת כי תקפה בעשרות מקרים תינוקות ופעוטות בגן, בין היתר בכך שהרימה אותם באמצעות משיכת קצות ידיהם או תוך אחיזה בחולצתם והנפתם באוויר וכן נהגה להכות, לדחוף ולמשוך את הפעוטות. עוד נהגה לייבוביץ' להותיר את הפעוטות לפרקי זמן ארוכים ללא השגחה ואף נהגה להותיר חלק מהפעוטות קשורים בטרמפולינה או בלול למשך שעות ארוכות.   

הגננת ובעלת הגן, אורלי דווידוביץ' נאשמת כי בהזדמנויות רבות תקפה תינוקות ופעוטות בגן בכך שבין היתר הרימה אותם תוך אחיזה בחולצתם והנפתם באוויר, וכן הכתה, דחפה ומשכה את הפעוטות. כמו כן דווידוביץ' נהגה להעניש פעוטות על ידי הוצאתם מהגן והותרתם ללא השגחה, כל זאת תוך התעלמות מבכיים. בנוסף, דווידוביץ' נכחה וצפתה ברבים ממעשי ההתעללות והתקיפה של בתה הסייעת, מבלי שפעלה בנדון ובכך אפשרה את המשך התקיפה וההתעללות וכל זאת תוך שהיא מסתירה מהורי הפעוטות את ההתרחשויות בגן.

בנוסף, באופן תקדימי, הוגשה כנגד דווידוביץ' בקשה לחילוט הדירה שבבעלותה, אשר שימשה להפעלת גן הילדים בו בוצעו העבירות המיוחסות לשתי הנאשמות בכתב האישום. דווידוביץ' הפעילה לפני כ-6 שנים פעוטון בדירה פרטית שבבעלותה בפתח תקווה. בשל מגבלת מקום בדירה זו, ובמטרה להרחיב את העסק ולהגדיל רווחים, החליטה דוידוביץ' לרכוש נכס גדול יותר. בהמשך לכך רכשה דוידוביץ' נכס הכולל שני מפלסים בפתח תקוה כאשר מיום הכניסה לנכס שימש המפלס התחתון בעיקרו לניהול ותפעול גן הילדים "לולי של אורלי", וזאת תוך שהיא נמנעת מלהצהיר בפני הרשות המקומית כי היא מפעילה בנכס גן ולקבל אישורים מתאימים לכך.

מהפרקליטות נמסר: "כתב האישום שהוגש מתאר אירועים קשים שהדעת של כל אדם נורמטיבי אינה סובלת – מעל מאתיים אירועי אלימות והתעללות, שנעשו במשך חודשיים על בסיס יומיומי, שיטתי, בפעוטות רכים שלא עשו דבר לאף אחד. כואבת במיוחד העובדה שהדברים נעשו דווקא על ידי מי שהיו אמורות לדאוג לשלומם ולהגן עליהם. זהו צעד נוסף וחשוב במאבק הבלתי מתפשר שמנהלת הפרקליטות נגד התעללות בפעוטות ובחסרי ישע". 

 

           

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן