"לא חיפשתי את התפקיד": ראיון עם הרב בניהו ברונר ראש מערך הגיור

מתן כהנא בחר שלא להאריך את כהונת ראש המערך הקודם, ומינה במקומו את הרב ברונר. בראיון לישראל היום מסביר ראש המערך החדש את השקפת עולמו ואומר: "חש כשליח של הרבנות. לא נפגע מהמתקפות נגדי"

חדשות כיפה חדשות כיפה 25/02/22 08:47 כד באדר א'

"לא חיפשתי את התפקיד": ראיון עם הרב בניהו ברונר ראש מערך הגיור
הרב בניהו ברונר, צילום: חיים קרויזר, מטה ארגוני המקדש

הרב בניהו ברונר מונה לפני כחודש וחצי לראש מערך הגיור. התפקיד החשוב עומד בצומת דרכים פוליטית משמעותית: העברת הרפורמות של שר הדתות מתן כהנא, ובראשה רפורמת הגיור. כהנא בחר שלא להאריך את כהונתו של ראש המערך הקודם, הרב משה ולר, במה שגרר איומים מצד הרב הראשי.

"ידעתי שאצטרך לוותר"

"אם אראה שאני לא מזיז שום דבר ושאני עוסק בדברים שלא קשורים אלי - אעזוב, וברור שאעשה זאת אם יכניסו אותי, תיאורטית, לעימות שלא ארצה בו. אם ארגיש שאני עושה משהו נגד ההלכה - אין ספק שלא אשאר, אבל אני לא רואה קונסטרוקציה כזאת", אומר הרב ברונר בראיון לחנן גרינווד בישראל היום.

על ראש המערך הרב ולר אומר ברונר: "הרב ואני ידידים טובים, והיו לנו שיתופי פעולה טובים מאוד. הרב ולר ואני בקשר גם היום, והוא מסייע לי בצורה רחבה מאוד. זו לא הייתה החלטה קלה, ולא חיפשתי את התפקיד הזה כי אני עסוק מאוד - גם כדיין גיור, גם כרב המכללה האקדמית צפת וגם בקהילה שלי בעיר. ידעתי שאצטרך לוותר על דברים שיקרים לליבי".

"עוד לא נפגשתי עם הרב לאו"

ברונר אומר כי לא נפגע מההתקפות נגדו אחרי המינוי: "אני מבין שזה לא אישי. הרב לאו מכיר אותי היטב. כאב בית דין לגיור, הרב אישר את כל הגיורים שלי. מעולם לא הייתה בעיה. הרבנים הראשיים היו איתי בקשר טוב, אף שהכירו את הדעות שלי".

"לא נפגשתי איתו מאז המינוי, ביקשתי פגישה איתו וזה עוד לא יצא", חושף ראש המערך הגיור בראיון. "אני מבין שיש עיכובים. אני מאמין שזה יקרה בסופו של דבר. אני לא נגד הרבנות הראשית, להפך. אני איש של הרבנות הראשית, וחש כשליח של הרבנות".

ההלכה לא תשתנה

על הרפורמה של כהנא הוא אומר: "הלכה היא הלכה, והיא לא תשתנה. קבלת עול המצוות היא אחד הדברים הבסיסיים ביותר ביהדות. אנחנו יודעים שאדם יכול לצאת מבית הדין כשאנחנו משוכנעים שהוא מחויב בכל המצוות בלב שלם, ובחיים עצמם יהיו לו עליות וירידות, אבל אין דבר כזה גיור בלי קבלת עול מצוות. נושא הגיור הוא איום קיומי מבחינתי, לא פריווילגיה".

הראיון המלא בישראל השבוע