דיווחים באוקראינה: רוסיה איבדה 800 לוחמים, 137 חיילים ואזרחים אוקראינים נהרגו

הלחימה בין רוסיה ואוקראינה ממשיכה, ובדיווחים שונים עולים מספרי ההרוגים מהקרבות. אזעקות נשמעו בעיר לבוב בה נמצא השגריר הישראלי באוקראינה מיכאל ברודסקי | לפיד שוחח עם מזכיר המדינה של ארה"ב והביע דאגה בפניו

אביחי ישראל אביחי ישראל, חדשות כיפה 25/02/22 07:34 כד באדר א'

דיווחים באוקראינה: רוסיה איבדה 800 לוחמים, 137 חיילים ואזרחים אוקראינים נהרגו
צילום: shutterstock

מלחמת רוסיה-אוקראינה: לאחר לילה סוער של המשך קרבות, נשיא אוקראינה זלנסקי אומר כי הכוחות הרוסיים הפסיקו את ההתקדמות שלהם ברוב הכיוונים. מוקדם יותר, שר החוץ של אוקראינה כתב כי "קייב נמצאת תחת מתקפת טילים מחרידה". קולבה הוסיף כי הפעם האחרונה שבה עיר הבירה חוותה מתקפה שכזו "הייתה בשנת 1941 כשהותקפנו על ידי הנאצים. אוקראינה הביסה את הרשע אז, והיא תביס אותו גם עכשיו".

על פי משרד ההגנה האמריקאי צבא רוסיה איבד כ-800 לוחמים, לעומת דיווחים כי נשיא אוקראינה דיווח כי 137 חיילים ואזרחים אוקראינים איבדו את חייהם.

שר החוץ יאיר לפיד שוחח אמש (ה') עם מזכיר המדינה של ארה"ב אנתוני בלינקן, השניים שוחחו על המצב באוקראינה וההשלכות הגלובליות בעקבות כך. לפיד הביע דאגה לשלומם של הישראלים המנסים לצאת מאוקראינה ועדכן את מזכיר המדינה בסיוע ההומניטרי של ישראל לאוקראינה. מזכיר המדינה עדכן את שר החוץ בדבר הצעדים בהם נוקטת ארה"בש

פנינה תמנו שטה גם היא שוחחה אמש (ה') עם רבה הראשי של אוקראינה, הרב משה אסמן. בשיחה הבהירה השרה כי ממשלת ישראל מחזקת את הקהילה היהודית באוקראינה, ומשרד העלייה והקליטה ערוך לקליטת כל יהודי שמבקש לעלות ארצה.