מלחמה בנט בהתייחסות ראשונה למצב באירופה:"לבנו עם אזרחי אוקראינה"

לאחר מתקפת הטילים על אודסה והפלישה הרוסית למדינה, ראש הממשלה בהתייחסות ראשונה למלחמה באירופה: "ישראל תירתם להושיט יד בכל סיוע הומניטארי שיידרש. יש לנו את היכולת, ואנחנו למודי ניסיון בכך" | משלחת של איחוד הצלה תצא למולדובה

שמחה ברנס שמחה ברנס, חדשות כיפה 24/02/22 15:53 כג באדר א'

בנט בהתייחסות ראשונה למצב באירופה:"לבנו עם אזרחי אוקראינה"
בנט מתייחס למלחמה באירופה, צילום: שאטרסטוק, לע"מ

מלחמה באירופה: נשיא רוסיה ולדימיר פוטין הכריז על "מבצע צבאי מיוחד" הבוקר (ה') בחבל דונבאס שבמזרח אוקראינה, וצבאו פתח בשורת הפצצות על מספר יעדים ברחבי המדינה. "החלטתי לצאת למבצע צבאי מיוחד", הכריז פוטין, והסביר מדוע: "להגן על האנשים שבמשך שמונה השנים האחרונות ניתנים לניצול ורצח עם מהצד של הממשל בקייב". מאוחר יותר דווח על 18 הרוגים לפחות במתקפת טילים על אודסה ואזעקות נשמעו בבירה. 

ראש הממשלה, נפתלי בנט, התייחס לפלישה הרוסית, בטקס סיום קורס קצינים קרביים מחזור 62 שנערך במחנה "לסקוב", בה"ד 1, זאת לאחר שאתמול הודיע דובר משרד החוץ כי "ישראל שותפה לדאגה הבין-לאומית מהצעדים במזרח אוקראינה ומההסלמה החמורה שחלה במצב, מקווה שיימצא פתרון דיפלומטי שיוביל לרגיעה ומוכנה להתגייס לכך, אם תתבקש". 

"אתם מתחילים את דרככם היום כקצינים בצה"ל בתקופה שבה הסדר העולמי המוכר לנו משתנה. העולם הרבה פחות יציב וגם האזור שלנו משנה את פניו מיום ליום. ימים אלה מלמדים אותנו שמלחמה בין צבאות איננה, לצערנו, נחלת העבר. 

"מדינת ישראל ניצבת דווקא בימים אלה כעוגן של חוזק, של יציבות, של ביטחון ושל תקווה, באיזור קשה, רווי איומים ואתגרים. כל ישראלי יודע תמיד שיש לו בית לשוב אליו, שיש מי שידאג לו בעת צרה. 

"מכאן אני פונה לאזרחי ישראל שעוד לא יצאו מאוקראינה: צאו כעת. שמרו על חייכם. האנשים שלנו ממתינים לקלוט אתכם במעברי הגבול במערב המדינה. בנוסף, כל יהודייה ויהודי, בכל מקום בעולם, יודעים שאנחנו מחכים להם כאן ושהדלת של מדינת ישראל תמיד פתוחה.

אלה רגעים קשים וטראגיים, וליבנו עם אזרחי אוקראינה שנקלעו למצב הזה ללא עוול בכפם. ישראל תירתם להושיט יד בכל סיוע הומניטארי שיידרש. יש לנו את היכולת, ואנחנו למודי ניסיון בכך". 

משלחת של איחוד הצלה תצא למולדובה

איחוד הצלה נערך להוציא משלחת של 30 אנשי רפואה מתנדבים למולדובה כדי לקלוט ולטפל באזרחים שנסים מהמלחמה באוקראינה. המשלחת התגבשה לבקשת הרב הראשי של מולדובה, פנחס זלצמן, ובתיאום עם משרד החוץ. מנכ"ל איחוד הצלה, אלי פולק, אמר כי "המשלחת שכוללת פרמדיקים וחובשים נערכת עם ציוד רפואי והומניטרי כדי להגיש עזרה לאלו שחוצים את הגבול מאוקראינה. לצד חברי המשלחת שיצאו מישראל למולדובה, מתנדבי איחוד הצלה באוקראינה ממשיכים לסייע באזורי הלחימה במדינה ולהגיש עזרה רפואית".