מלחמה באירופה

מלחמה באירופה "זה הזמן להראות סולידריות": ישראלים יוזמים שליחת סיוע ליהודי אוקראינה

בעקבות הפלישה הרוסית לאוקראינה, התארגנה יוזמה אזרחית ישראלית של קמפיין מימון המונים שתסייע לקהילות היהודיות באוקראינה. הסיוע יתמקד במימון תרופות, מזון, הפעלת מתנדבים ופינוי יהודים מאזורי סכנה בעת הצורך

ישי אלמקייס ישי אלמקייס, חדשות כיפה 24/02/22 13:03 כג באדר א'

"זה הזמן להראות סולידריות": ישראלים יוזמים שליחת סיוע ליהודי אוקראינה
המלחמה באוקראינה, מביעים סולידריות עם הקהילות היהודיות, צילום: שאטרסטוק

בעקבות הפלישה הרוסית לאוקראינה, ופינוי תושבי האזור למערב המדינה, קהילת "תקווה" באודסה נערכת לסייע גם לקהילות מסביב שנזקקות לציוד רפואי, מזון ופינוי בעת הצורך של חברי הקהילה מחוץ לאזורי הסכנה. "תקווה" היא הקהילה הגדולה והוותיקה באוקראינה שמפעילה בתי יתומים ומוסדות לימוד ומסייעת במקומות אחרים בעת הצורך. 

לצד ההתארגנות המאסיבית בשבועות האחרונים לרכישת ציוד בסיסי והומניטרי שיספיק, ישנם בקשות נוספות גם מקהילות מסביב לסיוע. 

לצד פעילותה של מדינת ישראל עבור הקהילות היהודיות באוקראינה, יוזמה חדשה של פעילים חברתיים מישראל קוראת לגיוס המונים מקרב אזרחי המדינה במטרה לממן את הקמפיין שיאפשר רכישה של ציוד נוסף של הצלת חיים. הכספים שיגוייסו בקמפיין ילכו למימון תרופות מזון ולפינוי יהודים מחוץ לאזורי סכנה בעת הצורך. בנוסף, המימון יסייע להפעלת מתנדבים במסגרת הארגונים "הלל" ו"עץ החיים"

חיה יוסוביץ׳ מעמותת "תקוה" אומרת: "עם ישראל לא משאיר אחים בשדה הקרב. חשוב עכשיו להראות סולידריות עם הקהילה היהודית באוקראינה. זה הזמן וההזדמנות שלנו כישראלים להביע מסר של ערבות הדדית עם יהודים שזקוקים לכך. אנחנו מזמינים את כולם לקחת חלק בכל סכום אפשרי לרכוש עוד מזון ותרופות".

גם תנועת המזרחי העולמית, בשיתוף יוזמה של קהילות יהודיות בפולין, נערכת לקליטה של יהודים שיצאו מאוקראינה כבר בשבת הקרובה. הרב דורון פרץ יו"ר המזרחי העולמית אמר: "בשעות האחרונות עמדנו בקשר עם הנציגים שלנו באוקראינה והבנו שישנם יהודים רבים שעושים את דרכם מערבה. המזרחי כתנועה עולמית ומתוך ערבות הדדית של עם ישראל פנינו לרב הראשי לפולין מרדכי שודרייך ולראשי קהילות שכבר החלו בהיערכות מוקדמת ויחד איתם אנחנו נערכים לקליטה של יהודים כבר בשבת הקרובה וגם נסייע להם כל עוד תמשך המלחמה. אנחנו בשעות הקרובות נחבר בין הקהילות מהן מתפנים יהודים אזרחי אוקראינה לקהילות היהודיות במדינות שכנות ובערב פורים תנועת המזרחי העולמית מקיימת את הציווי הלכה למעשה של 'כל ישאל ערבים זה לזה'".