ברקע החשד למתקפת סייבר: ביידן מזהיר את זלנסקי כי רוסיה קרובה לפלישה

חשד למתקפת סייבר נגד אתרי משרד החוץ, שירותי הביטחון של אוקראינה ומספר סוכנויות ממשלתיות אחרות, שהפסיקו לפעול | נשיא ארצות הברית הזהיר את נשיא אוקראינה, כי רוסיה נערכת לפלישה מלאה לארצו בתוך 48 שעות

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 23/02/22 18:11 כב באדר א'

ברקע החשד למתקפת סייבר: ביידן מזהיר את זלנסקי כי רוסיה קרובה לפלישה
חיילים אוקראינים, ארכיון, צילום: shutterstock

נשיא אוקראינה ולדימיר זלנסקי קיבל אזהרה מפי נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן, לפיה רוסיה נערכת לפלוש בקנה מידה מלא לאוקראינה בתוך 48 שעות. ביידן הסתמך בדבריו על מידע של המודיעין האמריקאי, ועל פי הדיווח באתר החדשות "ניוזוויק", הערכות המודיעין של הפנטגון, מדברות בפלישה שתכלול התקפות מהאוויר, מהים ומהקרקע.

הגורם האמריקאי אמר לניוזוויק: "נשיא אוקראינה הוזהר כי בסבירות גבוהה, על פי מודיעין אמריקני, רוסיה תתחיל בפלישה בתוך 48 שעות". בנוסף, אמר אותו גורם, "תצפיות על מטוסים הראו שרוסיה חדרה למרחב האווירי האוקראינה כבר מוקדם יותר היום, והטיסה מטוסי סיור לזמנים קצרים מעל אוקראינה". אותו גורם אמר הפלישה הרוסית המתוכננת תכוון גם לעבר הבירה קייב.

אם לא די באזהרתו של ביידן, באוקראינה חושדים כי מתקפת סייבר כוונה נגד אתרי ממשל באוקראינה: האתרים של בית המחוקקים הממשלה, הקבינט הממשלתי, משרד החוץ, שירותי הביטחון של אוקראינה ומספר סוכנויות ממשלתיות שונות הפסיקו לפעול.

"מקווה שיימצא פתרון דיפלומטי שיוביל לרגיעה ומוכנה להתגייס לכך"

מוקדם יותר היום, דובר משרד החוץ פרסם בחשבון הטוויטר שלו את התגובה הישראלית הרשמית והראשונה למצב המתוח בין רוסיה לאוקראינה, בלי להזכיר את רוסיה. "ישראל שותפה לדאגה הבין-לאומית מהצעדים במזרח אוקראינה ומההסלמה החמורה שחלה במצב, מקווה שיימצא פתרון דיפלומטי שיוביל לרגיעה ומוכנה להתגייס לכך, אם תתבקש.

ישראל תומכת בשלמותה הטריטוריאלית ובריבונותה של אוקראינה. מדינת ישראל דואגת גם לשלומם של אלפי אזרחים ישראלים המתגוררים באוקראינה ולקהילה היהודית הגדולה שבה.

ישראל ערוכה להעביר לאוקראינה סיוע הומניטרי מיידי בהתאם לצרכים שיעלו, ומקיימת על כך שיח עם הרשויות במדינה. ישראל ממשיכה בשיח קרוב עם שותפותיה על דרכים להשיב את המאמץ הדיפלומטי למסלולו".

 

 

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן