פרשת ההאזנות | המפכ"ל מגיב לממצאי התחקיר: "פייק ניוז הצליח לחדור לתקשורת הממוסדת"

במהלך טקס סיום קורס קציני משמר הגבול של משטרת ישראל במוזיאון משמר הגבול בעירון, התייחס בנאומו רב ניצב יעקב שבתאי לפרסומים בשבועות האחרונים ולממצאי צוות מררי שפורסמו אמש: "משטרת ישראל לא מרגלת אחר אזרחיה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 22/02/22 18:39 כא באדר א'

פרשת ההאזנות | המפכ"ל מגיב לממצאי התחקיר: "פייק ניוז הצליח לחדור לתקשורת הממוסדת"
המפכ"ל קובי שבתאי, צילום: דוברות המשטרה

המפכ"ל מתייחס לוועדת הבדיקה בפרשת ההאזנות: "אני לא יכול שלא להתייחס לצונאמי התקשורתי שהתחולל כאן בשבועות האחרונים. קרה כאן משהו חסר תקדים - משטרת ישראל הואשמה האשמות שווא קשות שפגעו באופן אנוש לא רק באמון הציבור במשטרה אלא בכל רשויות אכיפת החוק. מה שמכונה "פייק ניוז" הצליח לחדור לתקשורת הממוסדת ולגרום לנזק גדול שייקח לנו זמן רב לתקן".

את הדברים אמר שבתאי בטקס סיום קורס קציני משמר הגבול של משטרת ישראל במוזיאון משמר הגבול בעירון. "השיח הציבורי שנוצר סביב הפרסומים השגויים, והאופן שבו נתפסות כיום המשטרה, הפרקליטות, מערכת המשפט ובעצם רשויות המדינה כולן, עלולים להוביל לגדיעת הענף עליו אנו יושבים. זוהי מגמה שמסכנת את החברה בישראל".

"בשבועות האחרונים בחרנו להמתין בשקט ולאפשר לצוות הבדיקה בראשותה של המשנה ליועצת המשפטית לממשלה, עורכת הדין עמית מררי, לבצע את עבודתו. יחד עם נציגים מהמוסד, השב"כ והפרקליטות ובשיתוף פעולה מלא של חברת NSO, הם הפכו כל אבן בדרך לגילוי האמת. וכפי שהבטחתי הם זכו לשקיפות ולשיתוף פעולה מלא מצדנו", המשיך.

שבתאי הוסיף כי "הממצאים של הצוות מוכיחים מעבר לכל צל של ספק - משטרת ישראל לא פעלה ולא פועלת בניגוד לחוק ואני מתחייב שכך זה ימשיך להיות. לצד ממצאי הבדיקה שעסקה בדמויות שעלו בתקשורת, חשוב לי להדגיש שלא אסכים ולא אאפשר שום חריגה, קלה כחמורה מהוראות החוק, ואם מישהו, לא משנה מתי, לא משנה תפקידו ולא משנה דרגתו , ניצל את יכולותיה של משטרת ישראל ועשה דברים שאסור היה לעשות, אני אדאג באופן אישי שהוא ייתן על כך את הדין".

"ככל שהעמיקו הבדיקות ונמצאה אותה חריגה בעבודתה הטכנית של המערכת, מלפני מספר שנים, דיווחנו על כך מיד ליועץ המשפטי לממשלה דאז, לשר לביטחון הפנים ולציבור כולו. כמפכ"ל אני מבקש גם כעת להעביר מסר של הרגעה לציבור: משטרת ישראל לא מרגלת אחר אזרחיה. משטרת ישראל לא מרגלת אחר מפגינים ואנשים תמימים. משטרת ישראל תמשיך לפעול נגד העבריינים בכפוף לכל האישורים המשפטיים ועם כל יכולותיה הטכנולוגיות.

נמשיך לשתף פעולה עם המשך הבדיקה של צוות מררי בכדי לעמוד על השימושים במערכות הסייבר לאורך השנים. גם אם נעשו טעויות – אדאג לתיקונן. גם אם נעשו שגיאות – אדאג שלא יחזרו על עצמן. ואם נעשו עבירות – אדאג שהאחראים יעמדו לדין. אני רוצה לשוב ולהרגיע את כולם: משטרת ישראל תמשיך ותשקיע את כל מרצה ומשאביה למען הציבור בישראל והדמוקרטיה הישראלית", חתם.

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן