לקראת בחירת השופטים | סער: "ההרכב שיובא משקף את הפסיפס החברתי המגוון שלנו"

בפתח ישיבת הוועדה לבחירת שופטים דיבר שר המשפטים ואמר: "הצעה זו משקפת את הבחירה הנכונה על פי שלושת המדדים שקבעתי כמצפן: מצוינות. איזון. גיוון. ההצעה שאביא ושאני מקווה שהועדה תאשר אותה ברוב הנדרש לפי חוק כוללת מועמדים מעולים שבמעולים"

חדשות כיפה חדשות כיפה 21/02/22 12:48 כ באדר א'

לקראת בחירת השופטים | סער: "ההרכב שיובא משקף את הפסיפס החברתי המגוון שלנו"
הוועדה לבחירת שופטים, צילום: ללא

בית המשפט העליון, שנמצא בלב המחלוקת בין שמאל לימין יתחדש הבוקר בארבעה שופטים חדשים. מדובר באירוע דרמטי לעיצוב אופיו של אחד ממוקדי הכוח החזקים בישראל. ההצבעה על השופטים תתקיים היום (ב') כאשר הוועדה לבחירת שופטים תתכנס, אומנם טרם הונפו האצבעות, אך לפי כל התחזיות כבר ניתן לאחל מזל טוב לארבעה נבחרים.

סגן רה״מ ושר המשפטים גדעון סער בפתח ישיבת הועדה לבחירת שופטים: ״על הועדה לבחירת שופטים מוטלת אחריות כבדה. בבחירת שופטי ישראל בכלל ובעיצוב דמותו של בית המשפט העליון בפרט. לאחר שלושה חודשים של עבודה מאומצת מאז פרסום רשימת המועמדים הראשונה - אביא היום לועדה הצעת החלטה למינוי ארבעה שופטים לבית המשפט העליון.

הצעה זו משקפת את הבחירה הנכונה על פי שלושת המדדים שקבעתי כמצפן: מצוינות. איזון. גיוון.  ההצעה שאביא ושאני מקווה שהועדה תאשר אותה ברוב הנדרש לפי חוק כוללת מועמדים מעולים שבמעולים. גביש של איכות שיוסיף כוח מקצועי משובח לערכאת השיפוט הבכירה שלנו. ההרכב שיובא גם מגוון ומאוזן מבחינת התפיסות המשפטיות ומשקף את הפסיפס החברתי המגוון שלנו. 

בנובמבר לא יכולנו להגיע לתוצאה הזאת ומתוך אותה תחושת אחריות ביטלתי אז את ישיבת הועדה. מרגע שהגעתי לתוצאה הנכונה לפי מיטב הכרתי ושיקול דעתי - חובתי כיושב ראש הועדה להוביל את הבחירה הזאת וכך אני פועל היום. אני מודה לכל חברי הועדה בלי יוצא מן הכלל שפעלו, כל אחד לפי תפיסתו, בחודשים האחרונים כדי להביא לבחירה המיטבית. אני מאמין שיש סיכוי טוב שנצא מכאן היום עם בחירה. עם בחירה מצויינת״.

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן