בתו של עמוס עוז משיבה לתביעה של בן גביר: התכוונתי למובן המטאפורי

חבר הכנסת איתמר בן גביר הגיש תביעת לשון הרע נגד הסופרת פניה עוז זלצברגר שהאשימה אותו בהסתה. עוז טוענת בתגובה: "ארגון להב"ה עומד בתנאי הגדרת החוק כארגון פשיעה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 21/02/22 10:45 כ באדר א'

בתו של עמוס עוז משיבה לתביעה של בן גביר: התכוונתי למובן המטאפורי
איתמר בן גביר, צילום: Yonatan Sindel/FLASH90

לאחר שלפני כחצי שנה הגישו ח"כ איתמר בן גביר ומפלגת עוצמה יהודית תביעה אזרחית נגד פניה עוז זלצברגר, הסופרת משיבה לטענות. עוז-זלצברגר, בתו של הסופר עמוס עוז ז"ל, מבקשת באמצעות עו"ד גלעד שר ממשרד גלעד שר, תלחמי ושות', לדחות את התביעה נגדה של עוצמה יהודית ואיתמר בן גביר.

בכתב ההגנה טוענת עוז זלצברגר כי חבר הכנסת הוא אכן "ראש משפחת פשע", אך מדגישה כי הכוונה היא ל"מובן המטאפורי של הביטוי". לכתב ההגנה צורף דו"ח  הסוקר את פעילותם לאורך השנים של ח"כ בן-גביר, מפלגת עוצמה-יהודית וארגון להב"ה ומגיע למסקנה כי "ארגון להב"ה עומד בתנאי הגדרת החוק כארגון פשיעה" וכי ניתן להסיק כי בן-גביר פעיל בו.

לפי כתב התביעה נגדה שהוגש על ידי עו"ד חנמאל דורפמן, האשימה זלצברגר את בן גביר בהסתה שהובילה לטענתה למצב בו "פוגרומיסטים יהודים הציתו את כל יפו באמצעות בקבוק תבערה, דירה שרופה, ושני ילדים פצועי כוויות". זלצברגר טענה אז כי בן גביר הוא ראש המסיתים וראש משפחת פשע. 

לאחר שהתברר כי המציתים הם ערבים שטעו בזיהוי, הודתה זלצברגר כי טעתה ועשתה עוול של קפיצה למסקנה כשייחסה את המתקפה ביפו ליהודים, אך טענה כי למרות זאת לא תתנצל בפני בן גביר שלדבריה "הצית אש משני הצדדים".


(רגע ההצתה ביפו).

בכתב התביעה טוענים ח"כ בן גביר ועוצמה יהודית כי למעשה בהבהרות שפרסמה זלצברגר היא הודתה שכלל לא ברור מי הצית את הבית וזרק את בקבוק התבערה, ולמרות זאת הודיעה כי לא תתנצל על כך שהאשימה את ח"כ בן גביר בהסתה שהובילה לניסיון רצח ועל כך שהציגה את עוצמה יהודית כארגון פשע.