הוועדה לבחירת שופטים מתכנסת: ביקורת בימין על הבחירות המסתמנות

חברי הוועדה לבחירת שופטים ימנו ארבעה שופטים חדשים לבית המשפט העליון, כאשר על פי הערכות, הרביעייה כבר סגורה בדילים שנחתמו מראש ובימין מותחים ביקורת חריפה על ההתנהלות של גדעון סער | אלו השופטים שצפויים להיבחר

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 21/02/22 09:53 כ באדר א'

הוועדה לבחירת שופטים מתכנסת: ביקורת בימין על הבחירות המסתמנות
שקד וסער , צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

בית המשפט העליון, שנמצא בלב המחלוקת בין שמאל לימין יתחדש הבוקר בארבעה שופטים חדשים. מדובר באירוע דרמטי לעיצוב אופיו של אחד ממוקדי הכוח החזקים בישראל. ההצבעה על השופטים תתקיים היום (ב') בשעה 12 כאשר הוועדה לבחירת שופטים תתכנס, אומנם טרם הונפו האצבעות, אך לפי כל התחזיות כבר ניתן לאחל מזל טוב לארבעה נבחרים.

אלו השופטים שצפויים להיבחר

כפי הנראה, חברי הוועדה הגיעו לדיל לפיו מי שיבחרו הם עו״ד יחיאל כשר, השופט חאלד כבוב, השופטת רות רונן והשופטת גילה כנפי-שטייניץ, רעייתו של חבר הכנסת שטייניץ מהליכוד. למרות היכולת של נציגי הימין בוועדה - שר המשפטים גדעון סער, שרת הפנים איילת שקד וחבר הכנסת שמחה רוטמן, רביעיית השופטים שצפויים להיבחר רחוקה מלייצג את הגישה הימנית שמרנית. נזכיר כי המועמדת רות רונן שנחשבת למקורבת לנשיאת העליון אסתר חיות נחסמה בעבר על ידי איילת שקד, גורמים בוועדה מעריכים ששרת הפנים תצביע גם הפעם נגד רונן אך לא תצליח למנוע את המינוי.

שמחה רוטמן: "מקווה שגדעון סער ואיילת שקד יעשו חושבים"

חבר הוועדה שמחה רוטמן  אמר בסוף השבוע לחדשות כיפה: "נראה לצערי שאני עומד לבד במערכה, אני לא יודע מה תהיה עמדתה של שקד. אני מאוד מקווה ששר המשפטים סער, וגם שרת הפנים שקד, יעשו חושבים, יגיעו למסקנה שיש בלוק ימני בתוך הוועדה, שיכול לדרוש שופטים שמרנים. להביא שינוי לבית המשפט העליון ולא את המשך המהפכה השיפוטית". 


(רוטמן על הוועדה לבחירת שופטים).

בפעם הקודמת בה התכנסה הוועדה, הדיון נדחה בשל אי הסכמות ושקד כתבה בטוויטר לאחר מכן: "עסקה שלא תהיה טובה - לא תהיה". הבוקר תקף חבר הכנסת איתמר בן גביר את העסקה המסתמנת ואמר: "דיל הכניעה של איילת שקד וגדעון סער מוכיח שהונאת הציבור ממשיכה. גדעון ואיילת אמרו שהם רוצים לשנות את מערכת המשפט. הרכב הנבחרים לעליון לא רק שאינו מאוזן, אלא לוקח אותנו אחורה ומשמר את הרכב השופטים שאינם בעלי אג'נדה יהודית ציונית".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן