אמילי מואטי באמירה מפתיעה: "יש התקדמות בנושא השבויים והנעדרים"

חברת הכנסת מעבודה שחברה בוועדת חוץ וביטחון התייחסה לנושא הרגיש באירוע "שבתרבות" וגילתה קיבלה סקירה בנושא לפני 3 שבועות בוועדה, אך אחרי אחרי זמן קצר חזרה בה. אחיו של אורון שאול מתח ביקורת: "הממשלה הנוכחית ממשיכה את מדיניות ממשלת ביבי"

ישי אלמקייס ישי אלמקייס, חדשות כיפה 19/02/22 19:19 יח באדר א'

אמילי מואטי באמירה מפתיעה: "יש התקדמות בנושא השבויים והנעדרים"
מואטי. הוצא מהקשרו?, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

חברת ועדת חוץ וביטחון, חברת הכנסת ‏אמילי מואטי, נכחה היום (שבת) באירוע "שבתרבות" בפתח תקווה והתייחסה להחזרתם של החיילים אורון שאול והדר גולדין ז"ל וכן של האזרחים אברה מנגיסטו והישאם א-סייד וחשפה: "יש התקדמות בנושא השבויים והנעדרים. זה רגיש וחסוי ויש מהלכים שלא אפרט אותם אבל אני אופטימית שבקרוב הם יהיו בבית".

"זה מסתמך על סקירה שקיבלנו לפני 3 שבועות שלא אפרט אותה", הוסיפה לאחר מכן מואטי והפתיעה את כל הנוכחים. לאחר מספר שעות מיהרה חברת הכנסת ממפלגת העבודה להבהיר את דבריה: דבריי היום בשבת תרבות הוצאו מעט מהקשרם, ברשותכם מחדדת: מדינת ישראל פועלת כל העת להשבת הבנים. אלו הדברים שנאמרו בפני גם בחדר הועדה. מטבעי אני אופטימית ומקווה לבשורות טובות בנושא. אינני מכירה התקדמות קונקרטית בעת הזו אלא מאמצים מתמשכים שאני מקווה שישאו פרי". 

אבירם, אחיו של אורון שאול ז"ל אשר גופתו מוחזקת בידי חמאס ברצועת עזה מאז מבצע צוק איתן ב-2014, הגיב לדיווח על דבריה באירוע "שבתרבות" וכתב בחשבון הטוויטר שלו: "אני מקווה שזה לא עוד זריית חול בעיני המשפחות והציבור, שעה שהממשלה הנוכחית ממשיכה את אותה המדיניות של ממשלת ביבי ולא פועלת להשיב את השבויים. כולי תקווה".

"ועוד משהו חשוב", המשיך שאול: "אם שאלתם את עצמכם האם עדכנו את המשפחה באותה סקירה מדוברת, אז זהו שלא". חברת הכנסת מואטי התייחסה בהבהרה שפרסמה גם לכך והודיעה: "שוחחתי עם בן משפחה של אחד הנעדרים והבהרתי זאת גם בפניו".